Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-

Year 2021, Volume: 3 Issue: 6, 82 - 99, 19.12.2021

Abstract

Göç aslında insan tarihi kadar eski ve köklü bir gerçektir. Garip olan bunun dünyada hala tartışılıyor olmasıdır. Ancak 2015 senesi aslında bilinen ama hep göz ardı edilen gerçeklerin su yüzüne çıkmasını sağlamıştır. Veriler, geçmiş yıllarda yaşanan göç akımları ve bunların getirdiği olumlu yada olumsuz etkiler, özellikle gösterilen toplumsal tepkiler; basın ve medyanın gücüyle birleşince, siyasetçiler bu konuya odaklanmak zorunda kaldılar. Hem Türkiyede hem de Almanyada özellikle 2015 senesinden sonra göç ve göç uyum süreçleri ile ilgili calışmalar arttı. Afganistandaki gelişmeler, geçtiğimiz yıllarda artan salgın hastalıklar, dijitalleşme ve doğal afetler göz önünde bulundurulduğunda önümüzdeki yıllarda zorunlu ya da gönüllü göçlerin artacağını öngörmek çok zor değildir.

Geçtiğimiz yıllardaki bir çalışmamda okul çağındaki çocuk ve genç göçmenlerin neden topluma kazandırılması gerektiğine odaklanmıştım . Bu araştırmamda eğitim ve öğretimi çok kompleks olan bu öğrenci kitlesinin nasıl topluma kazandırılabileceğine değinmek istiyorum. Çalışmanın amacı, göçmen ve mültecilerin eğitim sorunlarının çözümüne yönelik Almanya ve Türkiyedeki Eğitim, Öğretim ve Teşvik Etme Programlarını araştırmaktır. Bu sebeple öncelikle okul çağındaki gençlerin ve çocukların bulunduğu grup incelenecek ve çeşitlilik anlamına gelen `heterojenlik´ terimine değinilerek sınıflardaki dilsel ve kültürel değişim süreçleri ele alınacaktır. Sonrasında özellikle bu grubun okula ve topluma kazandırılmasına yönelik Almanya ve Türkiye tarafından hazırlanan programlar incelenecektir. Bu program ve uygulamaların öğretmen yetiştirme süreçlerine olan etkileri, bir sonraki bölümde tartışılacaktır. Yine bu bölümde Türkçenin neden mutlaka bütün öğretmenlik bölümlerinde Ikinci Dil Olarak Öğretilmesi gerektiğine, değinilecektir.

References

  • Ahrenholz, Bernt/ Maak, Diana (2013). Zur Situation von SchülerInnen nicht‐deutscher Herkunftssprache in Thüringen unter besonderer Berücksichtigung von Seiteneinsteigern. Abschlussbericht zum Projekt „Mehrsprachigkeit an Thüringer Schulen (MaTS)“. Durchgeführt im Auftrage des Thüringer Ministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur. In: www.daz-portal.de 2013. [https://d-nb.info/1036246280/34, 20.08.2021].
Year 2021, Volume: 3 Issue: 6, 82 - 99, 19.12.2021

Abstract

References

  • Ahrenholz, Bernt/ Maak, Diana (2013). Zur Situation von SchülerInnen nicht‐deutscher Herkunftssprache in Thüringen unter besonderer Berücksichtigung von Seiteneinsteigern. Abschlussbericht zum Projekt „Mehrsprachigkeit an Thüringer Schulen (MaTS)“. Durchgeführt im Auftrage des Thüringer Ministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur. In: www.daz-portal.de 2013. [https://d-nb.info/1036246280/34, 20.08.2021].
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nimet Tan 0000-0003-0915-7656

Publication Date December 19, 2021
Submission Date September 12, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Tan, N. (2021). Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 3(6), 82-99.
AMA Tan N. Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-. ALKAD. December 2021;3(6):82-99.
Chicago Tan, Nimet. “Okul Çağında Göç Eden Çocuk Ve Gençler -Almanya Ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3, no. 6 (December 2021): 82-99.
EndNote Tan N (December 1, 2021) Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3 6 82–99.
IEEE N. Tan, “Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-”, ALKAD, vol. 3, no. 6, pp. 82–99, 2021.
ISNAD Tan, Nimet. “Okul Çağında Göç Eden Çocuk Ve Gençler -Almanya Ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 3/6 (December 2021), 82-99.
JAMA Tan N. Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-. ALKAD. 2021;3:82–99.
MLA Tan, Nimet. “Okul Çağında Göç Eden Çocuk Ve Gençler -Almanya Ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 6, 2021, pp. 82-99.
Vancouver Tan N. Okul Çağında Göç Eden Çocuk ve Gençler -Almanya ve Türkiye’deki Eğitim Öğretim Modelleri-. ALKAD. 2021;3(6):82-99.