Research Article
BibTex RIS Cite

Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 17 - 26, 29.06.2023
https://doi.org/10.55143/alkad.1269252

Abstract

Derste kullanılan ders materyalleri bilim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte çeşitlenmiştir. Günümüzde birçok farklı ders materyali bulunmakta ve kullanılmaktadır. Bunlara ders kitapları, görsel – işitsel materyaller, bilgisayarlar vb. örnek olarak gösterilebilir. Bütün bu materyallere rağmen hala en çok kullanılan ders materyali ders kitaplarıdır. Bu durum yabancı dil dersleri içinde geçerlidir. Özellikle yabancı dil derslerinde ders kitabı seçimi büyük önem taşımaktadır. Çünkü yabancı dil ders kitapları farklı kitlelere göre hazırlanmaktadır ve aynı zamanda hem ithal hem de yerli olmak üzere iki tür yabancı dil ders kitapları vardır. Buradan yola çıkarak bu çalışmada ders kitabı seçimini kolaylaştıracak olan Stockholm kriter kataloğu ele alınmıştır. Bu çalışmadaki amaç sözü edilen kriterlerin Menschen A1 ders kitabı üzerinde incelenmesidir.

References

  • Ataş, D., (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. SEFAD, (44), 309-328. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1463427
  • Akhvlediani, N. (2018). Analyse und Beurteilung von Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache im Sprachenzentrum der Staatlichen Schota Rustaveli Universität Batumi. Journal of Foreign Languages, 6(1), 25-32.
  • Çakir, G. (2017). Sprechfertigkeit: Ein Blick in moderne regionale Lehrwerke für den Deutsch als Fremdsprache-Unterricht in der Türkei. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 275-299.
  • Çeltik, H. (2016). Ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan Almanca ders kitaplarının iletişimsel yeti bağlamında incelenmesi. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 3(6), 100-118.
  • Darancık, Y., (2012). Yabancı dili geliştirme yöntemi’ ile yabancı dil derslerinde okuma becerisinin geliştirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 255-268. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50768
  • Demirel, Ö. (2011). Yabancı dil öğretimi. Pegem Akademi
  • Demirkaya, H., & Tomal, N. (2002). Lise coğrafya ders kitaplarının değerlendirilmesi ve sorunlara yönelik çözüm önerileri. Marmara Coğrafya Dergisi, (5), 153-169.
  • Evans, S., Pude, A. & Specht, F. (2012). Menschen Deutsch als Fremdsprache Kursbuch. Huber Verlag, 2012.
  • Krumm, H. J. u.a. (1985). Stockholmer Kriterienkatalog zur Beurteilung von Lehrwerken des Faches Deutsch als Fremdsprache in den nordischen Ländern. Stockholm: Universität Uppsala/ Goethe-Institut.
  • Maijala, M. (2007). Was ein Lehrwerk können muss–Thesen und Empfehlungen zu Potenzialen und Grenzen des Lehrwerks im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Informationen Deutsch als Fremdsprache, 34(6), 543-561.
  • Öner, İ. (2019). “Wie Bitte?” ve “Schritte International” adlı Almanca ders kitaplarında yazma becerisine yönelik alıştırmaların karşılaştırmalı şekilde incelenmesi (Doktora tezi), Marmara Universitesi Türkiye.
  • Öz, J. (2010). Türkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenme (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye.
  • Türk Dil Kurumu (2022), Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 17 - 26, 29.06.2023
https://doi.org/10.55143/alkad.1269252

Abstract

References

  • Ataş, D., (2020). Yabancı dil öğretiminde ithal ve yerel ders kitaplarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. SEFAD, (44), 309-328. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1463427
  • Akhvlediani, N. (2018). Analyse und Beurteilung von Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache im Sprachenzentrum der Staatlichen Schota Rustaveli Universität Batumi. Journal of Foreign Languages, 6(1), 25-32.
  • Çakir, G. (2017). Sprechfertigkeit: Ein Blick in moderne regionale Lehrwerke für den Deutsch als Fremdsprache-Unterricht in der Türkei. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 275-299.
  • Çeltik, H. (2016). Ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan Almanca ders kitaplarının iletişimsel yeti bağlamında incelenmesi. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 3(6), 100-118.
  • Darancık, Y., (2012). Yabancı dili geliştirme yöntemi’ ile yabancı dil derslerinde okuma becerisinin geliştirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 255-268. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50768
  • Demirel, Ö. (2011). Yabancı dil öğretimi. Pegem Akademi
  • Demirkaya, H., & Tomal, N. (2002). Lise coğrafya ders kitaplarının değerlendirilmesi ve sorunlara yönelik çözüm önerileri. Marmara Coğrafya Dergisi, (5), 153-169.
  • Evans, S., Pude, A. & Specht, F. (2012). Menschen Deutsch als Fremdsprache Kursbuch. Huber Verlag, 2012.
  • Krumm, H. J. u.a. (1985). Stockholmer Kriterienkatalog zur Beurteilung von Lehrwerken des Faches Deutsch als Fremdsprache in den nordischen Ländern. Stockholm: Universität Uppsala/ Goethe-Institut.
  • Maijala, M. (2007). Was ein Lehrwerk können muss–Thesen und Empfehlungen zu Potenzialen und Grenzen des Lehrwerks im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Informationen Deutsch als Fremdsprache, 34(6), 543-561.
  • Öner, İ. (2019). “Wie Bitte?” ve “Schritte International” adlı Almanca ders kitaplarında yazma becerisine yönelik alıştırmaların karşılaştırmalı şekilde incelenmesi (Doktora tezi), Marmara Universitesi Türkiye.
  • Öz, J. (2010). Türkiye'de yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında kültürlerarası öğrenme (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye.
  • Türk Dil Kurumu (2022), Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Havva Hanım Bacak Turgut 0009-0008-9570-5420

Early Pub Date June 21, 2023
Publication Date June 29, 2023
Submission Date March 22, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Bacak Turgut, H. H. (2023). Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 5(1), 17-26. https://doi.org/10.55143/alkad.1269252
AMA Bacak Turgut HH. Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi. ALKAD. June 2023;5(1):17-26. doi:10.55143/alkad.1269252
Chicago Bacak Turgut, Havva Hanım. “Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (June 2023): 17-26. https://doi.org/10.55143/alkad.1269252.
EndNote Bacak Turgut HH (June 1, 2023) Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5 1 17–26.
IEEE H. H. Bacak Turgut, “Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi”, ALKAD, vol. 5, no. 1, pp. 17–26, 2023, doi: 10.55143/alkad.1269252.
ISNAD Bacak Turgut, Havva Hanım. “Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 5/1 (June 2023), 17-26. https://doi.org/10.55143/alkad.1269252.
JAMA Bacak Turgut HH. Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi. ALKAD. 2023;5:17–26.
MLA Bacak Turgut, Havva Hanım. “Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2023, pp. 17-26, doi:10.55143/alkad.1269252.
Vancouver Bacak Turgut HH. Menschen A1 Ders Kitabının Stockholm Kriter Kataloğuna Göre İncelenmesi. ALKAD. 2023;5(1):17-26.