Socialization is a lifetime learning period. In that period, individual accept the socio-cultural values of the society in order to adopt to the society, where he or she lives in. Socialization of individual starts in the family then continues at school. School together with the family is the most important institute Therefore, education provided at schools related to socialization of individual is very important. One of the easiest ways of helping socialization of individuals is to set up choirs. Having versatile education at choirs in a social environment and bringing in affection, respect, tolerance to students are emphasizing the necessity and importance of this education. Also choirs have great importance in terms of individual development, having communication with same sense to the surroundings, listening each other, singing together and having choral culture. As a result, individual socializes while having social education
Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün toplumlarda ailenin yanında bireyin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumdur. Bu nedenle okullarda bireylerin sosyalleşmelerine yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir. Bireylerin sosyalleşmelerine yardımcı olan en kolay yollardan biri korolar kurmaktır. Korolarda verilen müzik eğitiminin çok yönlü olması, sosyal bir ortam içerisinde verilmesi ve öğrencide sevgi, saygı, hoşgörü özellikleri kazandırması, bu eğitimin gerekliliğini ve önemini vurgulamaktadır. Ayrıca korolar, bireylerin kişisel gelişimleri, aynı duygular içerisinde çevresiyle iletişim kurmaları, birbirlerini dinleme ve birlikte söylemeleri ve bir koro kültürü edinebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Böylece bireyler toplumsal eğitimi yaşayarak sosyalleşme fırsatı bulabilirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |