BibTex RIS Kaynak Göster

Role of Choral Traınıng on Socializationo Primary School Students

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 25, 07.08.2015

Öz

Socialization is a lifetime learning period. In that period, individual accept the socio-cultural values of the society in order to adopt to the society, where he or she lives in. Socialization of individual starts in the family then continues at school. School together with the family is the most important institute Therefore, education provided at schools related to socialization of individual is very important. One of the easiest ways of helping socialization of individuals is to set up choirs. Having versatile education at choirs in a social environment and bringing in affection, respect, tolerance to students are emphasizing the necessity and importance of this education. Also choirs have great importance in terms of individual development, having communication with same sense to the surroundings, listening each other, singing together and having choral culture. As a result, individual socializes while having social education

Kaynakça

  • Akgül Barış, D. (2008). Sosyal Beceri Gelişiminde Çocuk ve Müzik. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 177, 28-34.
  • Akkuş, Z. (2005). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Özsaygı ve Denetim Odağı İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Apaydın, M. (2001, 1-2-3 Kasım). Koro İle Müzik Eğitimi’nin Toplumun Müziksel Düzeyini Geliştirmedeki Yeri ve Önemi. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Apaydın, M., Türkmen, E. (2013, 26-27-28 Mayıs). Çocuk Korolarının Dönüşümleri. 4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Değişim ve
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi.
  • Doğan, İ. (2010). Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğanarslan, E. (2008). Koro Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Egüz, S. (1991). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Güler, N. (2008). Müzikle Çocuk Eğitimi. İstanbul: Hepsiçocuk Yayınevi.
  • Okyay, E. (2001, 1-2-3 Kasım). Ezgi’nin Serüveni ve Koro Kültürü Hakkında. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Önder, V. B. (2004). İlköğretim Okulları İkinci Kademe (6. Sınıf) Öğrencilerinde Ses Eğitimi Uygulamaları İle Koro Eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özata, E. (2010). Ülkemizdeki Çocuk Korolarının Yapılandırılmasının ve Eğitim Süreçlerinin Uygulanma Durumunun Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Öztop, S. (2007). Planlı ve Programlı Bir Özengen Koro Eğitimi İle Bireye Kazandırılması Hedeflenen Eğitsel, Toplumsal ve Kültürel Yeterliklerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sökezoğlu, D. (2010). Ritim, Hareket ve Şarkı Öğretimi Temelli Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği). Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, A. (2001, 1-2-3 Kasım). İnsan, Müzik, Koro ve Koro Eğitiminin Temelleri. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Uysal, F. N. (1996). Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Yaratıcı Drama Çalışmalarının Sosyal Gelişim Alanına Olan Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Varol, E. (2002). Türkiye’de İlköğretim Kurumlarında Oluşturulan Okul Korolarında Yer Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, D. E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duygusal ve Sosyal Becerilere Yönelik Hedeflere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerin Gelişimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yener, S. (2001, 1-2-3 Kasım). Türkiye’deki Koro Çeşitleri ve Müzik Toplum Etkileşiminde Koro Müziğinin Rolü. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Yiğit, N. (2001, 1-2-3 Kasım). Müzik Öğretiminin Koro Eğitimi İhtiyacı ve Karşılaşılan Sorunlar. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • http://www.felsefe.gen.tr, 21.03.2014.

İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 25, 07.08.2015

Öz

Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün toplumlarda ailenin yanında bireyin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumdur. Bu nedenle okullarda bireylerin sosyalleşmelerine yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir. Bireylerin sosyalleşmelerine yardımcı olan en kolay yollardan biri korolar kurmaktır. Korolarda verilen müzik eğitiminin çok yönlü olması, sosyal bir ortam içerisinde verilmesi ve öğrencide sevgi, saygı, hoşgörü özellikleri kazandırması, bu eğitimin gerekliliğini ve önemini vurgulamaktadır. Ayrıca korolar, bireylerin kişisel gelişimleri, aynı duygular içerisinde çevresiyle iletişim kurmaları, birbirlerini dinleme ve birlikte söylemeleri ve bir koro kültürü edinebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Böylece bireyler toplumsal eğitimi yaşayarak sosyalleşme fırsatı bulabilirler

Kaynakça

  • Akgül Barış, D. (2008). Sosyal Beceri Gelişiminde Çocuk ve Müzik. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 177, 28-34.
  • Akkuş, Z. (2005). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Özsaygı ve Denetim Odağı İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Apaydın, M. (2001, 1-2-3 Kasım). Koro İle Müzik Eğitimi’nin Toplumun Müziksel Düzeyini Geliştirmedeki Yeri ve Önemi. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Apaydın, M., Türkmen, E. (2013, 26-27-28 Mayıs). Çocuk Korolarının Dönüşümleri. 4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Değişim ve
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi.
  • Doğan, İ. (2010). Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğanarslan, E. (2008). Koro Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Egüz, S. (1991). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Güler, N. (2008). Müzikle Çocuk Eğitimi. İstanbul: Hepsiçocuk Yayınevi.
  • Okyay, E. (2001, 1-2-3 Kasım). Ezgi’nin Serüveni ve Koro Kültürü Hakkında. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Önder, V. B. (2004). İlköğretim Okulları İkinci Kademe (6. Sınıf) Öğrencilerinde Ses Eğitimi Uygulamaları İle Koro Eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özata, E. (2010). Ülkemizdeki Çocuk Korolarının Yapılandırılmasının ve Eğitim Süreçlerinin Uygulanma Durumunun Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Öztop, S. (2007). Planlı ve Programlı Bir Özengen Koro Eğitimi İle Bireye Kazandırılması Hedeflenen Eğitsel, Toplumsal ve Kültürel Yeterliklerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sökezoğlu, D. (2010). Ritim, Hareket ve Şarkı Öğretimi Temelli Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği). Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, A. (2001, 1-2-3 Kasım). İnsan, Müzik, Koro ve Koro Eğitiminin Temelleri. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Uysal, F. N. (1996). Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Yaratıcı Drama Çalışmalarının Sosyal Gelişim Alanına Olan Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Varol, E. (2002). Türkiye’de İlköğretim Kurumlarında Oluşturulan Okul Korolarında Yer Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, D. E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duygusal ve Sosyal Becerilere Yönelik Hedeflere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerin Gelişimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yener, S. (2001, 1-2-3 Kasım). Türkiye’deki Koro Çeşitleri ve Müzik Toplum Etkileşiminde Koro Müziğinin Rolü. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • Yiğit, N. (2001, 1-2-3 Kasım). Müzik Öğretiminin Koro Eğitimi İhtiyacı ve Karşılaşılan Sorunlar. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • http://www.felsefe.gen.tr, 21.03.2014.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu S. Atılgan Bu kişi benim

Şeniz Ördekci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atılgan, D. S., & Ördekci, Ş. (2015). İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-25.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.