Bu çalışmada, okul öncesi müzik eğitimi yöntemleri
incelenmiştir. Okul öncesi müzik eğitiminin çocuklara kazandırdıklarından
bahsedilerek detaylarıyla beraber eğitim yöntemleri anlatılmıştır. Sırasıyla
Dalcroze, Kodaly, Orff, Suzuki, Montessori yöntemleri incelenmiş, felsefeleri
ve temel özellikleri ele alınmıştır. Yöntemler arasındaki farklar ve
benzerlikler ortaya çıkartılmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda, okul öncesi müzik eğitiminde çocuklara daha fazla
özgürlük ve yaratıcılık alanlarının sağlanmasının önemli olduğu ve okul öncesi
müzik eğitiminin olumlu gelişmelere yol açtığı görülmüştür.
Bu çalışmanın öğrenci, eğitimci ve
akademisyenlere ışık tutması amaçlanmıştır. Bu yöntemler pek çok müzik eğitimcisi tarafından kabul görmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2018 |
Acceptance Date | January 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 7 |