Research Article
BibTex RIS Cite

MESUD CEMİL’İN KLÂSİK KORO ANLAYIŞI

Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 1 - 14, 30.06.2019

Abstract

Cumhuriyet
döneminde “Klâsik Koro” icrası Mesud Cemil’le başlamıştır. Mesud Cemil, Batı
Müziği korolarına yakın bir anlayışla Klâsik Türk Müziği eserlerinin icra
edilmesini amaçlamıştır. Bu anlayışla Tarihî Türk Mûsikîsi Ünison Erkekler Korosu'nu kurarak, repertuar seçiminde, Klâsik
Türk Müziği’nin “klâsik fasıl” olarak adlandırılan eserlerine yer vermiş ve bu
durumun farklı koroların repertuar seçimlerinde de etkili olmasını sağlamıştır.



Çalışmada
kaynak tarama yöntemi kullanılarak Mesud Cemil’in klâsik koro anlayışının
üzerinde durulmuş, farklı görüşlere yer verilerek, koro icrasının geleneksel
icra üzerindeki etkisi irdelenmiştir. Aynı zamanda TRT İstanbul Radyosu'nda 08.08.1961 tarihinde yayınlanan Mesud Cemil yönetimindeki "Klâsik Koro"'nun konser repertuarı incelenmiştir.



Seçilen
repertuarın incelenmesi sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak, Mesud
Cemil’in klâsik koro anlayışındaki temel unsurlar tespit edilmiştir. 

References

  • Aksoy, B. (2008). Geçmişin Musıki Mirasına Bakışlar. İstanbul: Pan Yayıncılık. Balcı, E. (2004). Nevzat Atlığ-Mûsikîmizle Övünmemiz İçin. İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Cemil, M. (2016). Tanbûrî Cemil’in Hayâtı. Haz. Uğur Derman (4.Basım). İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Çevikoğlu, T. (2017). Bir Hayâlin Peşinde-Klâsik Türk Müziği Yazıları-1. Ankara: Edebiyat Ortamı Yayınları. Güzel, H. C. (2014). Yeni Türkiye-Türk Mûsikîsi Özel Sayısı. Ankara: Yeni Türkiye Stratejik Araştırma Merkezi Yayınları.Hayat Dergisi. (1961-Sayı.18-1963-Sayı.48). Mesud Cemil Röportajı. İstanbul: Tifdruk Matbaacılık Basımevi.Kıyak, H. (2018). Mızrabı, Yayı ve Kelemiyle Mesud Cemil. İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Özalp, M. N. (1986). Türk Mûsıkîsi Tarihi Cilt I-II. Ankara: TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları.Öztuna, Y. (1990). Büyük Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi Cilt I-II. Ankara: Kültür Bakanlığı YayınlarıTanrıkorur, C. (2016). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi. Haz. İsmail Kara ve diğer (4.Basım). İstanbul: Dergâh Yayınları.Tanrıkorur, C. (2014). Türk Müzik Kimliği. Haz. İsmail Kara ve diğer (2.Basım). İstanbul: Dergâh Yayınları.Ünlü, C. (2016). Git Zaman Gel Zaman (2.Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 1 - 14, 30.06.2019

Abstract

References

  • Aksoy, B. (2008). Geçmişin Musıki Mirasına Bakışlar. İstanbul: Pan Yayıncılık. Balcı, E. (2004). Nevzat Atlığ-Mûsikîmizle Övünmemiz İçin. İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Cemil, M. (2016). Tanbûrî Cemil’in Hayâtı. Haz. Uğur Derman (4.Basım). İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Çevikoğlu, T. (2017). Bir Hayâlin Peşinde-Klâsik Türk Müziği Yazıları-1. Ankara: Edebiyat Ortamı Yayınları. Güzel, H. C. (2014). Yeni Türkiye-Türk Mûsikîsi Özel Sayısı. Ankara: Yeni Türkiye Stratejik Araştırma Merkezi Yayınları.Hayat Dergisi. (1961-Sayı.18-1963-Sayı.48). Mesud Cemil Röportajı. İstanbul: Tifdruk Matbaacılık Basımevi.Kıyak, H. (2018). Mızrabı, Yayı ve Kelemiyle Mesud Cemil. İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.Özalp, M. N. (1986). Türk Mûsıkîsi Tarihi Cilt I-II. Ankara: TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları.Öztuna, Y. (1990). Büyük Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi Cilt I-II. Ankara: Kültür Bakanlığı YayınlarıTanrıkorur, C. (2016). Osmanlı Dönemi Türk Mûsikîsi. Haz. İsmail Kara ve diğer (4.Basım). İstanbul: Dergâh Yayınları.Tanrıkorur, C. (2014). Türk Müzik Kimliği. Haz. İsmail Kara ve diğer (2.Basım). İstanbul: Dergâh Yayınları.Ünlü, C. (2016). Git Zaman Gel Zaman (2.Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özlem Elitaş 0000-0001-5262-6396

Publication Date June 30, 2019
Acceptance Date June 27, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Elitaş, Ö. (2019). MESUD CEMİL’İN KLÂSİK KORO ANLAYIŞI. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(10), 1-14.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.