Research Article
BibTex RIS Cite

Philip Glass'ın Keman Piyano Sonatı'nın Form ve Armonik Analizi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 12, 242 - 265, 24.06.2020

Abstract

1960’lı yıllarda ortaya çıkan minimal müzik akımı, uzak doğu kültüründen, geleneksel Hint müziğinin ve rock müziğinin meditatif özelliklerinden etkilenerek, yeniyi arayan insanların kendilerini ifade ediş biçimi olarak ortaya çıkmıştır. Minimal müzikte amaç, müzikal gereçleri en aza indirgeyerek, tekrarlardan oluşan sade ve anlamlı bir müzik yaratmaktır. Minimal müzik akımına öncü olan bestecilerden Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın form ve armonik analizi bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. İlgili literatür tarandığında, Glass’ın opera ve senfonik eserlerinin incelendiği çalışmalara rastlanmıştır. Ancak Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın incelendiği bir çalışma bulunmamıştır. Bu durum araştırmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın, keman ve piyano eğitimcileri ile öğrencileri için form ve armonik bilgi kaynağı sağlaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı, Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın form ve armonik analizini yaparak literatüre katkı sağlamaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada betimsel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın analizine ilişkin izlenilen yöntemin uygun olup/olmadığının tespiti için uzman görüşü alınmıştır. Doküman inceleme yoluyla literatür taranmış ve Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı incelenmiştir.

References

  • Döl, A. & Avşar, P. (2013). Minimalizm Akımı Kapsamında Nesne Anlayışının Yeniden Değerlendirilmesi. Cilt 2, Sayı 10. İdil Dergisi. Glass, P. (2016). Müziksiz Sözler. 1. Basım. Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti. Griffiths, (2015). Batı Müziğinin Kısa Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Güleryüz, R. (2018). Minimalist Müziğin Elektronik Müzik Üzerine Etkileri. Cilt 11, Sayı 1. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi. Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Cilt 1, Sayı 1. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi. Mertens, W. (2007). American Minimal Music. British Library Cataloguing in Publication Data, Londra. Mimaroğlu, İ. (2006). Müzik Tarihi. 10. Basım, Varlık Yayınları: İstanbul. VanEenoo, C. (2011). Minimalism in Art and Design: Concept, Influences, Implications and Perspectives. Journal of Fine and Studio Art. Volume 2(1), Avusturalya. Yıldırım A. & Şimşek H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 10. Baskı. Ankara:Seçkin Yayıncılık. Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzı̇k: Bestecı̇lı̇k Ana Akımları, Teknı̇klerı̇ ve Başlıca Bestecı̇ler. Cilt 20, Sayı 3, 1-20.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Year 2020, Volume: 6 Issue: 12, 242 - 265, 24.06.2020

Abstract

References

  • Döl, A. & Avşar, P. (2013). Minimalizm Akımı Kapsamında Nesne Anlayışının Yeniden Değerlendirilmesi. Cilt 2, Sayı 10. İdil Dergisi. Glass, P. (2016). Müziksiz Sözler. 1. Basım. Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti. Griffiths, (2015). Batı Müziğinin Kısa Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Güleryüz, R. (2018). Minimalist Müziğin Elektronik Müzik Üzerine Etkileri. Cilt 11, Sayı 1. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi. Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Cilt 1, Sayı 1. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi. Mertens, W. (2007). American Minimal Music. British Library Cataloguing in Publication Data, Londra. Mimaroğlu, İ. (2006). Müzik Tarihi. 10. Basım, Varlık Yayınları: İstanbul. VanEenoo, C. (2011). Minimalism in Art and Design: Concept, Influences, Implications and Perspectives. Journal of Fine and Studio Art. Volume 2(1), Avusturalya. Yıldırım A. & Şimşek H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 10. Baskı. Ankara:Seçkin Yayıncılık. Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzı̇k: Bestecı̇lı̇k Ana Akımları, Teknı̇klerı̇ ve Başlıca Bestecı̇ler. Cilt 20, Sayı 3, 1-20.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Çağlak 0000-0003-0085-456X

Yılmaz Şendurur 0000-0003-3502-8727

Publication Date June 24, 2020
Acceptance Date June 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 12

Cite

APA Çağlak, A., & Şendurur, Y. (2020). Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın Form ve Armonik Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(12), 242-265.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.