BibTex RIS Cite

İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model)

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 40, 09.02.2012

Abstract

Öğrenme, bizzat bireyin kendi etkinliğiyle gerçekleştiği için duygusal bir boyut taşır. Öğrenen bireyin içerisinde bulunduğu ruh hali onun öğrenmesini kolaylaştıran veya zorlaştıran en önemli etkenlerden biridir. Öğretim düzeyinde öğrenmenin duygu boyutunun dikkate alınması eğitim aktörlerinin (öğreten/öğrenen) işini önemli düzeyde kolaylaştırabilir.

Biz bu çalışmamızda yabancı dil öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme modeli çerçevesinde sınıf içerisinde grupların oluşturulmasına yönelik psikolinguistik temelli bir modelin uygulanmasının öğrenen üzerindeki etkilerini, öğrenme olgusu açısından yararlarını betimsel bir yaklaşımla ele almayı ve bazı öneriler sunmayı amaçlamaktayız.

İster anadil edinimi ister yabancı dil öğrenimi/öğretimi söz konusu olsun bir doğal dili öğrenme diğer disiplinlerde olduğundan daha fazla karşılıklı etkileşimleri zorunlu kılar. Yabancı dil öğretiminde işbirlikli öğrenme modelleri öğrenenlere etkileşimde bulunma fırsatları sunar. Bu etkileşimin sağlıklı olabilmesi için işbirliğine dayalı öğrenme yönteminde akademik bilgi düzeyinden ziyade sosyal ilişkiler düzeyinin göz önünde bulundurulması özellikle öğrenenler için oldukça verimli sonuçlar yaratabilir.

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 40, 09.02.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ebubekir Bozavlı

Publication Date February 9, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Bozavlı, E. (2012). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 31-40.
AMA Bozavlı E. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. June 2012;1(1):31-40.
Chicago Bozavlı, Ebubekir. “İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model)”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no. 1 (June 2012): 31-40.
EndNote Bozavlı E (June 1, 2012) İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 31–40.
IEEE E. Bozavlı, “İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model)”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 31–40, 2012.
ISNAD Bozavlı, Ebubekir. “İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model)”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (June 2012), 31-40.
JAMA Bozavlı E. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:31–40.
MLA Bozavlı, Ebubekir. “İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model)”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2012, pp. 31-40.
Vancouver Bozavlı E. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemiyle Yabancı Dil Öğretimi (Psikolinguistik Model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(1):31-40.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)