Bu çalışmada bilgisayar oyunlarının öğrenci güdülenmesine olan etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla, ilköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi; fotosentez, vitaminler, proteinler-karbonhidratlar-yağlar konularını kapsayan bir bilgisayar oyunu hazırlanmıştır. Bilgisayar oyun TombRaider 4 oyun motoru kullanılarak, ilköğretim biyoloji öğretmenleriyle işbirliği yapılarak hazırlanmıştır.
Veriler üç ayrı okuldan, 71 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Öğrencilerden bir ders süresince oyunu oynadıktan sonra, sersin son on dakikasında, oyunun öğretim materyali olarak güdüleme etkisi ölçmek için, Öğretim Materyalleri Güdülenme Ölçeğini (ÖMGÖ) doldurmaları istenmiştir.
Bu çalışmada, cinsiyetin, haftalık bilgisayar kullanım süresinin ve haftalık bilgisayar oyunları oynama süresinin, eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik öğrenci güdülenmesine olan etkisini değiştirmediği saptanmıştır.Bilgisayar oyunları güdülenme Öğretim Materyalleri Güdülenme Ölçeğini
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)