Bu araştırma, Antalya İli Manavgat İlçesinde araçsal sosyal destek bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Araştırma 2010- 2012 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Manavgat ilçesi merkez kamu ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan 384 öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 10 ilköğretim okulunda öğrencisi bulunan velilerden tabakalı örnekleme yoluyla seçilen veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ki kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Velilerin neredeyse tamamına yakınının çocuklarına araçsal sosyal destek konusunda olumlu davranışlar içersinde olduğu belirlenmiştir. Ancak azımsanmayacak ölçüde yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve bunların araçsal sosyal destek konusunda öğrenme gereksinmesinin olduğu anlaşılmıştır. Velilerin çocuklarıyla birlikte uzun saatler televizyon izlemeleri araçsal sosyal destek bakımından olumsuzdur. Ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte haftada 12 saati geçmeyen televizyon izlemeleri önerilmektedir
Anahtar Kelimeler; Araçsal Sosyal Destek Öğrenci Başarısı Öğrenci Sağlığı Ebeveyn Desteği Yetişkin Eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 7, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)