Bu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin çizdikleri karikatürler yoluyla teknolojiye yönelik algılarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2 devlet okullarından seçilen 150 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama sonunda öğrencilerin çizdikleri karikatürler içerik analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca 10 öğrenci ile de yarı yapılandırılmış görüşme düzenlenmiştir. Öğrencilerin çizdikleri karikatürlerde kişiselleştirmelere-analojilere başvurdukları ve sıklıkla günlük yaşamdan örnekler verdikleri görülmüştür. Karikatürlere yansıyan genel görüş teknolojinin yaşamı kolaylaştırdığı yönündedir. Bunun yanında bazı öğrencilerde teknolojinin toplumsal yaşamı olumsuz etkilediği görüşündedir. Aynı zamanda öğrenci karikatürlerinin cinsiyet, sosyo-ekonomik yapı ve sosyo-kültürel yapıdan etkilendiği de görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)