Review
BibTex RIS Cite

Assessment Literacy: A Conceptual Analysis

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 281 - 316, 30.06.2017

Abstract

References

  • Akdağ, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yeterlilik algıları ve görüşleri (Adıyaman ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.

Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 281 - 316, 30.06.2017

Abstract

Son yıllarda gelişmiş ülkelerde standartlara dayalı
eğitim sisteminin ve hesap verilebilirlik politikasının benimsenmesi ile
öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmasının önemi artmıştır.
Ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmayan öğretmenlerin eğitimdeki varlığının
“eğitimin profesyonel intiharı” olarak nitelendirilmesiyle, kavramın önemi bir
kez daha vurgulanmıştır. Çalışmada, literatür taranarak dünyada ve ülkemizde
ölçme ve değerlendirme okuryazarlığının neden istenen düzeyde olmadığı
tartışılmıştır.
Ölçme ve
değerlendirme okuryazarlığı kavramının başka araştırmacılarca nasıl
tanımlandığının ve ne tür çalışmaların yapıldığının ortaya konması bu alanda
çalışan araştırmacılara yardım edecektir.

References

  • Akdağ, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yeterlilik algıları ve görüşleri (Adıyaman ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Gülden Gürsoy

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gürsoy, G. (2017). Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 281-316.
AMA Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. June 2017;6(1):281-316.
Chicago Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no. 1 (June 2017): 281-316.
EndNote Gürsoy G (June 1, 2017) Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 281–316.
IEEE G. Gürsoy, “Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 281–316, 2017.
ISNAD Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (June 2017), 281-316.
JAMA Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:281–316.
MLA Gürsoy, Gülden. “Ölçme Ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, 2017, pp. 281-16.
Vancouver Gürsoy G. Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):281-316.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)