Son yıllarda gelişmiş ülkelerde standartlara dayalı
eğitim sisteminin ve hesap verilebilirlik politikasının benimsenmesi ile
öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmasının önemi artmıştır.
Ölçme ve değerlendirme okuryazarı olmayan öğretmenlerin eğitimdeki varlığının
“eğitimin profesyonel intiharı” olarak nitelendirilmesiyle, kavramın önemi bir
kez daha vurgulanmıştır. Çalışmada, literatür taranarak dünyada ve ülkemizde
ölçme ve değerlendirme okuryazarlığının neden istenen düzeyde olmadığı
tartışılmıştır. Ölçme ve
değerlendirme okuryazarlığı kavramının başka araştırmacılarca nasıl
tanımlandığının ve ne tür çalışmaların yapıldığının ortaya konması bu alanda
çalışan araştırmacılara yardım edecektir.
Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı Öğretmen Yetiştirme Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı Ölçeği
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)