Kıymetli
okurlarımız,
Amasya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergimizin bu sayısı ile birlikte yedinci
yılını doldurmuş bulunmaktayız. Sevinerek belirtiyorum ki, bir sayıyla daha
sizlere ulaşmanın kıvancını yaşıyoruz. Sizlerin de takip ettiği gibi dergimiz
bir çok dizin ve kütüphanede yayımladığı süreçten itibaren yer almaktadır. Bu
durumun bir göstergesi olarak Harzing’s Publish or Perish yazılımı ile Google
Akademik veritabanı incelendiğinde, dergimizin ilk sayısından bugüne kadar
yayımlanmış çalışmalarına 539 atıf aldığı ve h endeksinin 14 olduğu
görülmektedir (bk. sayfa içindekiler; Bibliyometrik Profil). Eğer geçen
yılın 2. sayısındaki profile bakarsanız son bir yılda dergimizin 243 atıf
aldığı görülür.
Bu sayımızda, dokuz farklı eğitim kurumundan toplam on altı yazara
ait biri derleme toplam yedi makaleye yer verilmiştir. Bu makalelerin öğrenme
ve öğretme sürecinde öğretmenlere ve akademisyenlere yararlı olacağını
düşünmekteyim. Bu sayının yayınlanma sürecinde destek sağlayan herkese teşekkür
eder, eğitimin çeşitli alanlarında çalışan tüm araştırmacıların çalışmalarını
değerlendirmek üzere dergimize davet etmekten mutluluk duyarım.
Saygılarımla,
Dr. Orhan
KARAMUSTAFAOĞLU
Baş-Editör
------------------
Precious
readers,
With this new issue, we completed the seventh year of Amasya Education Journal successfully. I
am happy to say that we enjoy reaching you with a new issue. As you closely
follow, our journal has been placed in many index and libraries since it was
first published. Also, when Google Scholar database
with Harzing's Publish or Perish software as a demonstration of this situation
examined, it is seen that 539 cites to our published original articles from the
first issue of Amasya Education Journal to nowadays and the h index is 14 (see:
the page of contents; Bibliometric Profile). When you look through the 2nd
issue of previous year, you can easily see that 243 citations are made for our
journal.
This issue consists of seven papers which one is review belonging to sixteen
authors from nine different educational institutions. I hope the articles
published in this issue will be beneficial in their learning and teaching
process for the teachers and the academicians. We thank everybody for their
voluntary support during the publication process. I will be happy to invite papers
from all researchers studying in different fields of education.
Sincerely
yours,
Editor-in-Chief
Precious
readers,
With this new issue, we completed the seventh year of Amasya Education Journal successfully. I
am happy to say that we enjoy reaching you with a new issue. As you closely
follow, our journal has been placed in many index and libraries since it was
first published. Also, when Google Scholar database
with Harzing's Publish or Perish software as a demonstration of this situation
examined, it is seen that 539 cites to our published original articles from the
first issue of Amasya Education Journal to nowadays and the h index is 14 (see:
the page of contents; Bibliometric Profile). When you look through the 2nd
issue of previous year, you can easily see that 243 citations are made for our
journal.
This issue consists of seven papers which one is review belonging to sixteen
authors from nine different educational institutions. I hope the articles
published in this issue will be beneficial in their learning and teaching
process for the teachers and the academicians. We thank everybody for their
voluntary support during the publication process. I will be happy to invite papers
from all researchers studying in different fields of education.
Sincerely
yours,
Editor-in-Chief
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)