Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
çeşitli okullarda görev yapmakta olan fen alanları (Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen
Bilgisi) öğretmenlerinin ve Eğitim fakültesinde eğitim görmekte olan fen
alanları öğretmen adaylarının FeTeMM (STEM)
farkındalık düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 206’sı fen alanları öğretmeni,
191’i ise fen alanları öğretmen adayı olmak üzere toplamda 297 kişi
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ulaşılabilirlik durumu göz önüne
alınarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde
ilişkisiz ikili örneklem ölçümleri için Mann Whitney U-testi, ilişkisiz çoklu
örneklem ölçümleri için Kruskal Wallis
H-testi kullanılmıştır. Kruskal Wallis
H-testi sonuçlarında anlamlılığın yönünü bulmak için Mann Whitney
U-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, katılımcı öğretmen
adaylarının FeTeMM farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve bilimsel
yayınları takip etme değişkenlerine göre farklılaştığı, ancak okuduğu bölümü
sevme, FeTeMM hakkında bilgi sahibi olma, bilimsel projelere katılma, bilimsel
toplantılara katılma, ekonomik düzey ve
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)