Bu çalışmanın amacı; uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesidir. Çalışmada özel durum yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ülkemizin 7 farklı bölgesinde görev yapan 90 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak ‘’Google form’’ üzerinden hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan anket kullanılmıştır. Ankette ilk 5 soru, katılımcılara ait demografik bilgileri tespit etmek sonraki 7 soru ise sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim döneminde karşılaştıkları problemlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin ifade ettikleri görüşler, temalara ve kodlara ayrılmış oluşturulan tablolarda frekans değerleri ile gösterilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin; internet erişim/alt yapı sıkıntısı, teknolojik donanım eksikliği, ölçme değerlendirme faaliyetlerinin amacına uygun yapılamaması, sınıf yönetiminin zorlaşması, öğrencilerin canlı derslere katılamaması, canlı ders platformlarının verimli çalışmaması kodlarında olduğu görülmektedir. Uzaktan eğitimde dönüt ve düzeltmenin gözlem eksikliği sebebiyle istenilen seviyede yapılamaması, matematik, fen bilimleri gibi derslerde bu derslerin uygulamaya yönelik olması nedeniyle içerik oluşturmada zorlanılması, aile müdahalesinin fazla olması, öğrencilerin derslerde aynı anda ve söz hakkı almadan konuşması sebebiyle oluşan dikkat eksikliği sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı diğer problemler arasında yer almaktadır. Uzaktan eğitimin ortaya çıkardığı en büyük problem olan internet erişim sıkıntısı ve teknolojik donanım eksikliği konusunda öğrencilere tablet, bilgisayar vb. donanımsal araç desteği sağlanmalı ve internet alt yapı probleminin olumsuz etkilerini ortadan kaldıracak çözümler sunulmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)