Thinking in different ways and acquiring thinking skills, which are included in teacher training programs, have become more and more important in Türkiye. One of these thinking skills is reflective thinking. The Council of Higher Education (CoHE) includes reflective thinking in teacher training processes and plans to implement different practices and regulations within the scope of undergraduate courses in order to acquire this skill. In the literature, there are studies on reflective thinking with different variables and different study groups. This study, as a compilation research, aimed to examine the concept of reflective thinking within the framework of preschool teacher candidates. In the study, the researcher explained first what reflective thinking is and mentioned reflective thinking levels and reflective thinking methods. In this regard, reflective thinking was examined and explained as a whole. Additionally, suggestions were made for the improvement of reflective thinking for pre-service teachers. It is thought that the study will contribute to the literature, preschool teaching education, and teacher training process.
Öğretmen yetiştirme programları içerisinde yer alan farklı biçimlerde düşünme ve düşünme becerisi edinimi ülkemizde giderek önem kazanmaya başlamıştır. Bu düşünme becerilerinden birisi de yansıtıcı düşünmedir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), yansıtıcı düşünmeyi öğretmen yetiştirme süreçleri içine dâhil etmekte ve bu becerinin kazandırılmasında lisans dersleri kapsamında farklı uygulamalar ve düzenlemeler yapmayı planlamaktadır. Alan yazında yansıtıcı düşünmeye ilişkin farklı değişkenlerle ve farklı çalışma gruplarıyla yapılan araştırmalar yer almaktadır. Bu çalışma bir derleme araştırması olarak yansıtıcı düşünme kavramını, okul öncesi öğretmen adayları çerçevesinde incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma kapsamında öncelikle yansıtıcı düşünmenin ne olduğu açıklanmış, yansıtıcı düşünme düzeylerine ve yansıtıcı düşünme yöntemlerine yer verilmiş ve yansıtıcı düşünme bir bütün olarak ele alınmıştır. Aynı zamanda öğretmen adayları için yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın alan yazına, okul öncesi öğretmen eğitimine ve öğretmen yetiştirme sürecine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Çalışma etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)