Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜR VE SANAT ADAMLIĞINDAN RESSAMLIĞA UZANAN BİR PORTRE: CELAL ESAD ARSEVEN

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 146 - 174, 28.12.2017

Abstract

Özet

Çok
yönlü sanatçı kişiliği sayesinde; edebiyattan fotoğrafçılığa, tiyatrodan
sinemaya, mimari ve şehircilikten sanat tarihine kadar pek çok alanda sayısız eserler
vermiş olan Celal Esad Arseven, kendi kuşağı içinde yeri kolay doldurulmayacak özgün
bir değerdir. Hayatı boyunca durmadan çalışan ve üretkenliğini bir an olsun
kaybetmeyen bu kültür adamının uzun süren sanat yaşamı, resme olan bağlılığıyla
şekillenmiştir. Çok küçük yaşlarda beliren bu ilgisini, gençlik yıllarında Hoca
Ali Rıza’dan aldığı resim eğitimiyle pekiştiren Arseven, zaman içinde büyük bir
yetkinlik gösterdiği suluboya tekniğinin bir öncüsü haline gelmiştir. Böylece
suluboya türünde ‘Türk resminin küçük çapta bir ustası’ olarak adından sıkça
söz ettirmiş, bu
türdeki eşsiz başarısını bir kez daha kanıtlamıştır.

Bu
makalede, Türk Sanat Tarihi’ne kazandırmış olduğu çalışma disiplini, bilgi
birikimi ve kültür bilinci ile bu alanın kurucuları arasında sayılan Celal Esad
Arseven’in resim anlayışı üzerinde durulacak, ürettiği eserlerle ilgili
değerlendirmelerde bulunulacaktır.







Anahtar
Kelimeler:
Türk Resim Sanatı, Celal Esad Arseven, Hoca
Ali Rıza, Suluboya, Suluboya Ressamları Grubu.

References

  • Ağaoğlu, Mert, “XVIII. Yüzyılda İstanbul Mimarîsi ve Osmanlı Batılılaşması Kaynakçası”, Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (TİDSAD), Yıl: 4, S.14, Aralık 2017, s.111-153.
  • Antmen, Ahu, “Geleneksel ve Modern, Mahrem ve Namahrem: Halil Paşa’nın “Uzanan Kadın”ı ve Örtülü Çıplaklık”, Sanat Tarihi Yıllığı, S.XIX, İstanbul 2007, s.1-14.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 146 - 174, 28.12.2017

Abstract

References

  • Ağaoğlu, Mert, “XVIII. Yüzyılda İstanbul Mimarîsi ve Osmanlı Batılılaşması Kaynakçası”, Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (TİDSAD), Yıl: 4, S.14, Aralık 2017, s.111-153.
  • Antmen, Ahu, “Geleneksel ve Modern, Mahrem ve Namahrem: Halil Paşa’nın “Uzanan Kadın”ı ve Örtülü Çıplaklık”, Sanat Tarihi Yıllığı, S.XIX, İstanbul 2007, s.1-14.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section MAKALELER / ARTICLES
Authors

Rumeysa Işık Yayla

Publication Date December 28, 2017
Submission Date December 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

Chicago Işık Yayla, Rumeysa. “KÜLTÜR VE SANAT ADAMLIĞINDAN RESSAMLIĞA UZANAN BİR PORTRE: CELAL ESAD ARSEVEN”. Amisos 2, no. 3 (December 2017): 146-74.

Tarihi aydınlatabilmek ümidi ile...

.................AMİSOS.................