Amaç: COVID-19 pandemisi psikolojik durumu, davranışsal özellikleri ve internet kullanım sıklığını değiştirmektedir. Araştırmada COVID-19 pandemisi sürecinde ebelik öğrencilerinin internet kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma kolay örnekleme yöntemi kullanılarak, Temmuz-Ağustos 2020 tarihleri arasında çevrimiçi anket formuna cevap veren 385 ebelik bölümü öğrencisi ile tamamlanmıştır. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve ‘‘Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu (YİBT-KF)’’ kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin günlük internet kullanım süresi 339.662±203.228/dk olduğu, pandemide ise bu sürenin 160.987±116.223/dk arttığı belirlenmiştir. Araştırmada, eğlence ve sosyal (oyun oynama, mesajlaşma vd.) amaçla internet kullanma alışkanlıkları 5 saat ve daha fazla olan öğrencilerin, YİBT-KF toplam puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu alışkanlıklarla YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin bilgi edinme (araştırma/tarama, online eğitim/kursa katılma vd.) amacıyla internet kullanma alışkanlıkları ile YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Öğrencilerin pandemide internet kullanım sürelerindeki artış ve günlük internet kullanım süreleri ile YİBT-KF toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde zayıf bir ilişki (r=0.250, r=0.283; her biri için; p<0,05) olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Ebelik bölümü öğrencilerinin ortalama günlük internet kullanım süresi oldukça uzun ve internet bağımlılık düzeyinin oldukça düşük olduğu, internette geçirilen süre arttıkça internet bağımlılığı düzeyinin de arttığı saptanmıştır. Ebelik bölümü öğrencilerinin internet kullanım alışkanlıklarını iyi planlamaları, interneti doğru amaçlar için kullanmaları konusunda bilinçlendirilmeleri önemlidir.
COVİD-19 pandemisi COVID-19 pandemisi Ebelik öğrencileri İnternet kullanım alışkanlıkları İnternet bağımlılığı
Destek alınmadı
-
Objective: COVID-19 pandemic changes the psychological state, behavioral characteristics and frequency of internet use. Aim of study was examine the relationship between internet usage habits of midwifery students and internet addiction during COVID-19 pandemic.
Methods: This descriptive research, conducted using easy sampling, was completed with 385 midwifery department students who answered online survey between July-August 2020. “Personal Data Form” and “Short Form of Young’s Internet Addiction Test (YIAT-SF)” were used to collect data.
Results: It was determined that daily internet usage time of students was 339,662±203,228/min before the pandemic, while in pandemic, time increased to 160,987±116,223/min. In research, Entertainment and social (gaming, messaging, et al.) it was determined that students whose internet usage habits were 5 hours or more had higher YIBT-KF total score averages. In addition, it was found that the difference between these habits and the total average score of YIBT-KF was significant. For purpose of obtaining information students (research/screening, online education/participation in a course etc.)no significant differences were found between internet usage habits and total average score YIAT-SF. It was determined that there was positive weak relationship (r=0.250, r=0.283; for each; p<0,05) between increase in Internet usage times of students and daily internet usage times and total average score YIAT-SF in pandemic.
Conclusion: It was found that average daily internet usage time of midwifery students is quite long and level of internet addiction is quite low, and level of internet addiction also increases as time spent on internet increases. Good planning of midwifery students internet usage habits and it is important that they are informed about their use of internet for right purposes.
COVID-19 pandemic COVID-19 pandemic Midwifery students Internet usage habits Internet addiction
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.