Bir yenidoğanın doğum sonrası fizyolojik adaptasyonunu sağlıklı yapabilmesi, ilk dakikalarda doğru ve zamanında yapılan yenidoğan canlandırma uygulamaları ile mümkün olmaktadır. Doğumda yenidoğan bakımının birincil amacı intrauterin yaşamdan ekstrauterin yaşama geçişi kolaylaştırmaktır. Bu doğrultuda hazırlanan Neonatal Resüsitasyon Programı, özel olarak tasarlanmış, beceriye dayalı bir hizmet içi eğitim programıdır. Literatürde, Neonatal Resüsitasyon Programı eğitiminden hemen sonrası ve üç ay sonrasında yapılan değerlendirmede bilgi, beceri ve yeterlilikte önemli bir artış olduğu ancak eğitimden sonraki bir yıllık süreçte belirgin bir azalma olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle eğitimlerin hizmet içi eğitim programlarıyla periyodik olarak düzenli aralıklarla tekrarlanması gerekmektedir. Sağlık çalışanlarının yenidoğan canlandırma uygulamalarına yönelik eğitim ihtiyaçlarının belirlenip giderilmesi için en etkili ve verimli öğrenme sistemi oluşturulması amacıyla hizmet içi eğitim programlarında öğretim tasarımı geliştirilebilir. Literatüre dayalı olarak hazırlanan bu makalede, sağlık çalışanlarına yönelik yenidoğan canlandırma uygulamalarının hizmet içi eğitimlerinde, öğretim tasarımı geliştirilmesine ilişkin bilgilerin paylaşılması amaçlanmaktadır.
TÜBİTAK
220K190
A newborn's ability to make a healthy physiological adaptation after birth is possible with timely and accurate newborn resuscitation practices in the first few minutes of life. The primary goal of newborn care at birth is to facilitate the transition from intrauterine to extrauterine. In this regard, the Neonatal Resuscitation Program, which is specially designed as a skill-based training program, has been developed. In the literature, it is noted that there is a significant increase in knowledge, skills, and competency in the assessment immediately and three months after the Neonatal Resuscitation Program training, but there is a significant decrease in the one-year period after the training. Therefore, training programs need to be repeated periodically at regular intervals. In order to identify and meet the educational needs of healthcare professionals regarding newborn resuscitation practices, it is possible to develop instructional design in training programs to create the most effective and efficient learning system. This article, based on the literature, aims to share information on the development of instructional design in trainings for newborn resuscitation practices for healthcare professionals.
220K190
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Project Number | 220K190 |
Early Pub Date | October 1, 2023 |
Publication Date | September 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.