Eğitimci, sahip olduğu bilgi ve tutumlarıyla eğitim ve öğretim sürecine katkı yaparken diğer boyutta ki yöntem uygulamalarıyla davranışları öğrenciler tarafından benimsenmesinde rol oynar. Bu boyut olumlu anlamda olabildiği gibi olumsuz anlamda da olabilir. Bu yüzden üstün ve özel yeteneklilerin eğitim sürecinde öğretmenlerin bu öğrencilere olan tutum ve yaklaşımlarını bilmek önemlidir.
Bu araştırma, 2019 yılında Balıkesir’in Karesi ilçesine bağlı ortaokullarda çalışan 139 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızın amacı ortaokul öğretmenlerinin dersine girdikleri üstün yetenekli öğrencilere olan tutumlarını inceleyip, çıkan sonuçlarla daha önceden yapılan araştırmaları karşılaştırmaktır. Üstün yetenekli öğrencilere daha iyi ve daha verimli bir eğitim almaları doğrultusunda literatür anlamında katkıda bulunmaktır. Ortaokul Öğretmenlerinin üstün yetenekli bireylerin eğitimlerine yönelik tutumları; cinsiyete, yaşa, mesleki kıdem durumları ve branşa göre farklılık göstermekte midir? Sorularıyla cevap aranmaya çalışılmıştır.
Araştırmanın veri toplama araçları “Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Tutum Ölçeği” ve demografik bilgi formudur. Elde edilen veriler SPSS 24 programıyla analiz edilmiştir.
Araştırmanın bulgularına göre, ÜYETÖ alt puanlarından Sınıf Atlatma Boyutunda (SAB) cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Üstün Yeteneklilerin Dışlanması ve İzolasyon Boyutu (ÜYDİB) kısmında yaş değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı fark gözlemlenmiştir.Hizmet süre değişkenine göre, ÜYETÖ alt boyutu olan Özel Yetenek Sınıfları Oluşturma Boyutunda (ÖYSOB) istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471