Multidisipliner yapısı ile birçok farklı alanın çalışma konusu haline gelen medya okuryazarlığı kavramı özellikle son yıllarda üzerine çokça araştırma ve çalışmanın yapıldığı bir alan haline gelmiştir. Öyle ki lisansüstü eğitim çalışmalarında gerek yüksek lisans gerekse doktora aşamasında medya okuryazarlığı konusunda yazılan tezlerin hızla artış göstermesi bu alanın artan önemini ve araştırmacıların bu alana olan ilgisini ortaya koymaktadır. Son on yılda medyanın insanlar üzerindeki etkisi de göz önüne alındığında bu alanda yapılan çalışmalar güncelliğini ve önemini korumaktadır. Bu amaçla çalışmamızda Türkiye’de ‘medya okuryazarlığı’ alanında yapılmış olan lisansüstü tezler, içerik analizi yöntemi kullanarak incelenecektir. Araştırma materyali olarak, Yüksek Öğretim Kurumu’nun tez merkezinde erişime açık/izinli tezler kullanılacaktır. Arama butonuna ‘medya okuryazarlığı’ kavramı yazılarak, tezler araştırma bağlamında taranacaktır. Araştırmanın amacı, medya okuryazarlığı alanında yapılan lisansüstü çalışmalara dair veriler elde ederek çalışmaların hangi disiplinlerde yoğunlaştığını, konularını, yöntemlerini ve hangi yönüyle ele alındığını ortaya koymaktır. Bu bağlamda medya okuryazarlığı alanına dair elde edilen verilerin ileriki süreçte yapılan çalışmalara katkı sağlaması hedeflenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 2 |
Anatolian Academy Social Sciences Journal ISSN: 2667-5471