The purpose of this research is to examine the Social Studies Teaching undergraduate program applied in USA. The document review method was used in this study, which was carried out by the qualitative research approach. In this context, the related Social Studies teaching undergraduate program was examined as the primary data source of the study. As a result of the study, it was seen that the undergraduate program is for Social Studies teachers who will work at the secondary education level, and prospective teachers are expected to complete 129 credits. It was determined that the courses are categorized under names such as education courses, Social Studies content courses, concentration, other program courses, and elective courses. It was observed that students are expected to complete the courses under each category around minimum credit loads. In addition, it was determined that the program encourages students to offer school experiences from the early grades through various courses, and it was found that many special education courses have been added to the program along with the curriculum and instructional differentiation courses. In addition, it was observed that nine core competencies were determined in the undergraduate program, and students were asked to take the courses associated with each of these competencies. Moreover, teacher candidates needed to reach a competency called “Citizenship literacy competency requirement,” and different ways were determined to obtain this competency
Bu araştırmanın amacı,Amerika Birleşik Devletleri’nde uygulanan örnek bir Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programının incelenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak yürütülen bu çalışmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmış, bu bağlamda ilgiliSosyal Bilgileröğretmenliğilisans programı çalışmanın temel veri kaynağı olarak ele alınmıştır. Çalışma sonucunda lisans programının ortaokul ve lise(5-12. sınıflar) düzeyinde çalışacak Sosyal Bilgiler öğretmenlerine yönelik olduğu ve öğretmen adaylarından 129 krediyitamamlamalarının beklendiği görülmüştür. Derslerin kendi içerisinde eğitim dersleri, Sosyal Bilgiler alan bilgisi dersleri, konsantrasyon dersleri, diğer program dersleri ve seçmeli dersler gibi isimler altında kategorize edildiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerden her bir kategori altında yer alan dersleri minimum kredi yükleri etrafında tamamlamalarının beklendiği görülmüştür. Bununla birlikte programın,çeşitli dersler yoluyla öğrencilere birinci sınıftan itibaren okul deneyimleri sunmayı teşvik ettiği belirlenmiş, programa müfredat ve öğretimi farklılaştırma dersleri ile birlikte çok sayıda özel eğitim dersi eklendiği görülmüştür. Ayrıca lisans programında 9 çekirdek yeterlik belirlendiği ve öğrencilerden bu yeterliliklerden her birisi ile ilişkilendirilen dersleri almalarının istendiği, bununla birlikte öğretmen adayları için “Vatandaşlık okuryazarlığı yeterlilik gereksinimi” adı altında bir yeterliliğe ulaşılmasının zorunlu kılındığı, bu yeterliliği elde etmeye yönelik üç farklı yol belirlendiği görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |