Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

An Review of Articles Published in the Journal of Elementary Education on Turkish Education

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 106 - 114, 31.12.2024

Öz

Kaynakça

  • Batur, Z., Özdil, Ş., & Özcan, H. Z. (2022). Millî Eğitim Dergisinde yayımlanan makalelerin Türkçe eğitimi açısından bibliyometrik analizi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1591-1612. https://doi.org/10.37669/milliegitim.860666
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim dergisinin Türk eğitim tarihindeki yeri ve önemi (1939-1966). Electronic Turkish Studies, 9(1), 209-209.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni okul dergisinin ele aldığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 6(2), 68-85.
  • İstek, A. (2019). Eğitim hareketleri dergisinde değerler eğitimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Karagöz, B. ve Koç A. İ. (2019). Ana dili eğitimi dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419-435.
  • Maden, S. & Avşar, A. (2022). Süreli yayınlarda Türkçe öğretimi: Pedagoji Cemiyeti Dergisi dil eğitimi özel sayısı. S. Maden (Ed.) Türkçe eğitimi ile ilgili güncel araştırmalar 1 içinde, 223-250. Hiperyayın.
  • Şeker, Z. C. (2020). Ana Dili Eğitimi Dergisi’nde yayınlanan makalelerin anahtar kelimeleri üzerine betimsel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 797-811.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yücel, H. A. (1942). 6. Cilt ön sözü. İlköğretim Dergisi 6, 1288.

İlköğretim Dergisi’nde Türkçe Eğitimi ile İlgili Yayınlanan Makalelerin İncelenmesi (1939-1966 Arası)

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 106 - 114, 31.12.2024

Öz

Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1939-1966 yılları arasında çıkarılan süreli yayınlardan biri olan İlköğretim Dergisi'nde yayımlanmış Türkçe eğitimi ile ilgili makaleleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada; dergilerin edebiyat, akademik ve kültürel açılardan önemini vurgulamak ve İlköğretim Dergisi'nde yapılan Türkçe eğitimi ile ilgili yayınları künye bilgileri, yazarları açısından sınıflandırmak hedeflenmiştir. Nitel araştırma modellerinden doküman analizi kullanılmak suretiyle ile ele alınan araştırmada dokümanlar, Ferit Ragıp Tuncor Bakanlık Arşiv ve Dokümantasyon Kütüphanesi’nden temin edilmiş ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, Türkçe öğretimiyle doğrudan ilgili 114 makaleye ulaşılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler araştırmacılar ile bir alan uzmanının görüşleri doğrultusunda yazar adı, makale adı ve yayım yılı şeklinde sınıflandırılmış, tablo hâline dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak, makalelerin okuma-yazma, ana dili öğretimi, öğretim programları ve ders kitapları gibi konular üzerine yoğunlaştığı tespit edilmiştir.Ayrıca çalışmada İlköğretim Dergisi’nde Türkçe eğitimi alanında yayımlanan makaleler tek bir cilt hâline getirilebilir, akademisyenlere ve araştırmacılara faydalanmaları üzere sunulabilir şeklinde önerilerde de bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Batur, Z., Özdil, Ş., & Özcan, H. Z. (2022). Millî Eğitim Dergisinde yayımlanan makalelerin Türkçe eğitimi açısından bibliyometrik analizi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1591-1612. https://doi.org/10.37669/milliegitim.860666
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim dergisinin Türk eğitim tarihindeki yeri ve önemi (1939-1966). Electronic Turkish Studies, 9(1), 209-209.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni okul dergisinin ele aldığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi. NHBV Üniversitesi SBE Dergisi, 6(2), 68-85.
  • İstek, A. (2019). Eğitim hareketleri dergisinde değerler eğitimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Karagöz, B. ve Koç A. İ. (2019). Ana dili eğitimi dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419-435.
  • Maden, S. & Avşar, A. (2022). Süreli yayınlarda Türkçe öğretimi: Pedagoji Cemiyeti Dergisi dil eğitimi özel sayısı. S. Maden (Ed.) Türkçe eğitimi ile ilgili güncel araştırmalar 1 içinde, 223-250. Hiperyayın.
  • Şeker, Z. C. (2020). Ana Dili Eğitimi Dergisi’nde yayınlanan makalelerin anahtar kelimeleri üzerine betimsel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 797-811.
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yücel, H. A. (1942). 6. Cilt ön sözü. İlköğretim Dergisi 6, 1288.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Sedat Maden 0000-0002-8024-8182

Osman Demirel 0000-0001-6783-5967

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2024
Kabul Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Maden, S., & Demirel, O. (2024). İlköğretim Dergisi’nde Türkçe Eğitimi ile İlgili Yayınlanan Makalelerin İncelenmesi (1939-1966 Arası). Anadolu Dil Ve Eğitim Dergisi, 2(2), 106-114.