Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1939-1966 yılları arasında çıkarılan süreli yayınlardan biri olan İlköğretim Dergisi'nde yayımlanmış Türkçe eğitimi ile ilgili makaleleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada; dergilerin edebiyat, akademik ve kültürel açılardan önemini vurgulamak ve İlköğretim Dergisi'nde yapılan Türkçe eğitimi ile ilgili yayınları künye bilgileri, yazarları açısından sınıflandırmak hedeflenmiştir. Nitel araştırma modellerinden doküman analizi kullanılmak suretiyle ile ele alınan araştırmada dokümanlar, Ferit Ragıp Tuncor Bakanlık Arşiv ve Dokümantasyon Kütüphanesi’nden temin edilmiş ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, Türkçe öğretimiyle doğrudan ilgili 114 makaleye ulaşılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler araştırmacılar ile bir alan uzmanının görüşleri doğrultusunda yazar adı, makale adı ve yayım yılı şeklinde sınıflandırılmış, tablo hâline dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak, makalelerin okuma-yazma, ana dili öğretimi, öğretim programları ve ders kitapları gibi konular üzerine yoğunlaştığı tespit edilmiştir.Ayrıca çalışmada İlköğretim Dergisi’nde Türkçe eğitimi alanında yayımlanan makaleler tek bir cilt hâline getirilebilir, akademisyenlere ve araştırmacılara faydalanmaları üzere sunulabilir şeklinde önerilerde de bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |