Research Article
BibTex RIS Cite

BİR ÜRÜN DİZİSİNDEKİ ÜRÜNLERİN TOPLAM SATIŞLAR İÇİNDEKİ PAYLARlNIN DEĞİŞTİRİLMESİNİN FAKTÖRYEL DENEYLERLE ARAŞTIRILMASI

Year 1992, Volume: 10 Issue: 1, 473 - 484, 31.12.1992

Abstract

Bu araştırma bir işletmenin ürün dizisinde bulunan ürünlerin bir veya birkaçının toplam satışlar içindeki paylarının değiştirilmesinin rassal bölüntüler, rassal bölükler, latin karesi ve faktöryel deneylerle nasıl inceleneceğini içermektedir. Araştırmada ürün dizisi olarak kağıt ürünleri üreten bir şirketin birbirinden farklı isimlerle piyasaya sürdüğü kağıt mendiller ele alınmıştır.

References

  • David J. Luck and Ronald S. Rubin, Marketing'Research, Severith Edition, Prentice-Hall International, Ine., 1987.
  • David G. Kleinbaum, Lawrence L. Kupper and Keith E. Muller, AppIied Regression Analysis and Other Multivariable Methods, PWS-Kent Publishing Company, Boston, 1988.
  • Douglas C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, Second Edition, JoIhn Wiley and Sons, 1984.
  • George W. Snedecor and William G. Cochrarı, Statistical Methods, Sixth Edition, The Iowa State University Press Ames, Iowa State University Press Ames, Iowa, 1967.
  • James E. Srafford and Ben M. Enis, "The Price-Ouality Relationship: An Extension", Journal of Marketing Research, Vol. Vi. Novemlber 1969.
  • William Mendenhall and 'ames E. Reinmuth, Statistics for Management and Economics, Duxbury Press, 1978.
  • William Mendenhall. Introduction to Lınear Models and The Design and Analysis of Experfments, Wadsworth Publishing Company, Inc., Belmont, California, 1968.
  • William D. Barolay. "Factorial Design in a Pricing Experiment", Journal of Marketing Research, Vol. Vi. November 1969.
  • Necla Çömlekçi, Deney Tasarımı veÇözümlerrıesi,Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları No: 58, Eskişehir, 1988.
  • İlhan Cemalcılar. Pazarlama. EİTİA Yayınları No: 188, Eskişehir, 1977.
Year 1992, Volume: 10 Issue: 1, 473 - 484, 31.12.1992

Abstract

References

  • David J. Luck and Ronald S. Rubin, Marketing'Research, Severith Edition, Prentice-Hall International, Ine., 1987.
  • David G. Kleinbaum, Lawrence L. Kupper and Keith E. Muller, AppIied Regression Analysis and Other Multivariable Methods, PWS-Kent Publishing Company, Boston, 1988.
  • Douglas C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, Second Edition, JoIhn Wiley and Sons, 1984.
  • George W. Snedecor and William G. Cochrarı, Statistical Methods, Sixth Edition, The Iowa State University Press Ames, Iowa State University Press Ames, Iowa, 1967.
  • James E. Srafford and Ben M. Enis, "The Price-Ouality Relationship: An Extension", Journal of Marketing Research, Vol. Vi. Novemlber 1969.
  • William Mendenhall and 'ames E. Reinmuth, Statistics for Management and Economics, Duxbury Press, 1978.
  • William Mendenhall. Introduction to Lınear Models and The Design and Analysis of Experfments, Wadsworth Publishing Company, Inc., Belmont, California, 1968.
  • William D. Barolay. "Factorial Design in a Pricing Experiment", Journal of Marketing Research, Vol. Vi. November 1969.
  • Necla Çömlekçi, Deney Tasarımı veÇözümlerrıesi,Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları No: 58, Eskişehir, 1988.
  • İlhan Cemalcılar. Pazarlama. EİTİA Yayınları No: 188, Eskişehir, 1977.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Embiya Ağaoğlu This is me

Publication Date December 31, 1992
Submission Date January 1, 1992
Published in Issue Year 1992 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Ağaoğlu, E. (1992). BİR ÜRÜN DİZİSİNDEKİ ÜRÜNLERİN TOPLAM SATIŞLAR İÇİNDEKİ PAYLARlNIN DEĞİŞTİRİLMESİNİN FAKTÖRYEL DENEYLERLE ARAŞTIRILMASI. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 473-484.


This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.