Endüstri ilişkilerinde "birey"in duyguları, algıları, yetenekleri, tutumları ve davranışları son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Özellikle sendikaların, üyelerinin katılımı ve bağlılığı açısından güçlenmeleri ve toplu pazarlık sürecinde daha başarılı olmaları, büyük ölçüde aktif olan veya olmayan tüm üyelerine gösterdikleri bireysel ilgiye bağlıdır. Bu çalışmada, psikoloji biliminin kuram ve yöntemlerinin endüstri ilişkileri alanına uygulandığı bazı kuramsal ve görgü! araştırmaların sonuçları incelenmiş; endüstri ilişkilerinde "birey"in de inceleme birimi olarak ele alınmasının kaçınılmazlığı vurgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 1999 |
Submission Date | January 31, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 15 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.