Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETMELERDE KALİTE ÇEMBERİ UYGULAMASI

Year 1988, Volume: 6 Issue: 2, 49 - 58, 30.12.1988

Abstract

Kalite çemberi veya kalite kontrol çemberi uygulaması gunu­müzde uygulama alanını genişletmekte y:ararları ve sakıncaları ile geniş bir uygulama alanı bulmaktadır. Büyük işletmelerde karma­şık yönetim sorunlarını çözmede otokratik özelliği ağır basan üst yönetim felsefesine göre karar verme ve sorunlara yaklaşma mode­line karş{t bir görüş olarak kalite çemberini görmekteyiz. Bu mo­delde yönetim sommı{ııuklarını paylaşmak suretiyle çeşitli yöne­tim sorunlarının çözümü gerçekleşebilir ayrıca verimlilik açısın­dan ve koordinasyonu sağlamada yönetimin işini kolaylaştırabilir. Kalite çemberi bir ba:kıma güdüleme faaliyetlerinin bir parçası ola­rak düşünülebilir. Amerikan işletmelerinde uygulanan amaçlıara gö­re yönetim ve bu sistemin bir parıçası olan katılmalı yönetimin de­ğişik bir uygulaması olarak kalite çemberi moral yükseltici etki yaparken verimliliği arttırıcı etki yapmaktadır.

References

  • -
Year 1988, Volume: 6 Issue: 2, 49 - 58, 30.12.1988

Abstract

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makalesileri
Authors

İnal Cem Aşkun This is me

Publication Date December 30, 1988
Submission Date June 30, 1988
Published in Issue Year 1988 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Aşkun, İ. C. (1988). İŞLETMELERDE KALİTE ÇEMBERİ UYGULAMASI. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 49-58.


This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.