1980’li yıllardan sonra etkili olan Neo-liberal politikaların etkisiyle devlet piyasada direk olarak faaliyet gösteren olma özelliğini terk ederek, daha çok piyasaları dizayn eden bir role bürünmüştür. Bu durum düzenlemeyi tercih eden devlet mekanizmasının işleyişinde bir takım yapısal düzenlemelerinde beraberinde getirmiştir. Özel sektörle olan rekabet artmış, kamu sektörü kamu görevlilerini motive edecek argümanlardan yararlanmıştır. Bu bağlamda kamu görevlilerini motive eden sorulara cevap olması açısından Karaman il merkezi Sağlık İl Müdürlüğü ve Karaman Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görev yapan sağlık çalışanlarının, yönetici/bürokratların kamu hizmeti motivasyonu algılarının ortaya konulması amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın kapsamı içerisinde öncelikli olarak kamu hizmeti motivasyonuna dair kavramsal çerçeve ele alınmış, sonrasında ise il içerisinde kamu görevlisi olan, Karaman Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görev yapan sağlık çalışanlarına yönelik alan araştırması yapılmıştır. Gerçekleştirilen bu alan araştırması 259 kişi ile yürütülmüştür. Anket tekniği ve kolayda örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada elde edilen veriler faktör analizi ve güvenilirlik testine ve persona korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre; ortaya konulan hipotezler ile kabul edilmiştir. Çalışmada Kamu Hizmeti Motivasyon ölçeği çerçevesinde ‘Kamu Yararına Bağlılık’, ‘Kamusal Duyarlılık’, ‘Topluma Karşı Sorumluluk’ alt boyutları ekseninde analizler yapılmıştır. Karaman Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan sağlık çalışanlarının Kamu Hizmeti motivasyonu algısının yüksek düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.
With the influence of Neo-liberal policies that became prominent after the 1980s, the state abandoned its characteristic of being a direct actor in the market and assumed a role more focused on designing markets. This shift brought about certain structural reforms in the functioning of the state mechanism, which now preferred regulation. Competition with the private sector increased, and the public sector began to utilize tools to motivate public employees. In this context, this study aims to explore the perceptions of public service motivation among healthcare workers and administrators/bureaucrats employed at the Karaman Provincial Health Directorate and Karaman Training and Research Hospital, as part of understanding what motivates public employees. Within the scope of the study, a conceptual framework for public service motivation was first established. Subsequently, field research was conducted on public employees working at the Karaman Training and Research Hospital. The field study involved 259 participants. The research utilized the survey technique and convenience sampling method. The data obtained were analyzed using SPSS software for factor analysis, reliability tests, and Pearson correlation analysis. According to the analysis results, the hypotheses formulated in the study were accepted. Analyses were conducted within the framework of the Public Service Motivation scale under the dimensions of "Commitment to Public Interest," "Compassion for the Public," and "Responsibility to Society." The study concluded that the public service motivation perception of healthcare workers at Karaman Training and Research Hospital is at a high level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2024 |
Submission Date | October 31, 2024 |
Acceptance Date | November 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |
ANADOLU STRATEJİ DERGİSİ / JOURNAL OF ANATOLIAN STRATEGY e-ISSN: 2687-5721