Bu çalışmanın amacı, Instagram’da spor ve fitness alanında farklı influencer’ların, pazarlama amaçlı gönderilerinde ikna edici konuşma edimlerini ne şekilde kullandıklarını ortaya çıkartmaktır. Diğer bir amaç ise bu influencer’ların konuşma edimlerini kullanımlarındaki çeşitli benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkartmaktır. Dört farklı spor ve fitness influencer’larından toplam 367 Instagram gönderisi incelenmiştir. John Searle tarafından geliştirilen tipolojilere dayanarak toplam 1155 konuşma edimi kodlanmıştır. Kullanılan konuşma edimleri; temsilci, ifade edici, direktif verici ve yükümleyici konuşma edimleridir. Ayrıca araştırmacı ve alıntılayıcı edimler olmak üzere yazar tarafından iki farklı kategori daha eklenmiştir. Konuşma edimleri aynı zamanda direkt veya doğrudan konuşma edimi olarak da incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre , her bir konuşma ediminin en az bir defa kullanıldığı fakat tüm konuşma edimleri arasında en fazla kullanılan direktif verici ve araştırmacı edimlerin olduğu ortaya çıkmıştır. Çıkan bir başka sonuca göre konuşma edimlerinin çoğu dolaylı konuşma edimleridir. Bu konuşma edimlerinin fonksiyonu sıklıkla hedef kitleleri ikna etmektir ve dolayısı ile bunlar ikna edici konuşma edimleridir.
The purpose of this study is to investigate how different Instagram influencers in sports and fitness fields use persuasive speech acts in their marketing posts. The other aim is to investigate the differences and similarities between the influencers’ use of speech acts. The study was conducted on four different influencers’ 367 Instagram posts. A total of 1155 speech acts were coded using John Searle’s typology. Speech acts like representatives, directives, commissives and expressives are used. Two speech acts were also added by the researchers;
inquires and quotations. Furthermore, the speech acts were also coded for whether they were direct or indirect speech acts. The results of the study show
that all the speech acts were at least used only once, but directives and inquiries showed the highest frequency. Another result was that many of the speech acts
were indirect speech acts. The function of these speech acts was often to persuade the audience and therefore these are persuasive speech acts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 12 |