The purpose of this article is to analyze whether social media marketers
increase sales and reach consumers through influencers through Tik Tok, a
social media application. In the theory part, information about Tik Tok is given
and then influencer marketing methods are mentioned through Tik Tok. In the
research part of the article, it has been tried to determine the effect of marketing
on the purchasing behavior of consumers that have been reached through
influencers in Tik Tok with the online survey method. A total of 110 people
participated in the survey. As a result of the findings of the research, it has been
revealed that social media marketers can reach 80 percent of people through Tik
Tok. In the analysis of the participants’ intention to purchase any product they
saw on Tik Tok, 55 of the participants stated that they intended to purchase the
product after the video they watched on Tik Tok. In the answers given to the
question, “Did you buy a product right after watching a video about it?” ; 58%
of the participants stated that they purchased products. In another analysis, after
watching an influencer video on Tik Tok, the participants were asked whether
they used the given code to purchase a product. 10% of the participants used this
code; 90% stated that they did not use it. When the results are evaluated, it can
be mentioned that Tik Tok can be used more effectively by marketers by using
influencers and that strategies should be developed in this direction.
Bu makalenin amacı; bir sosyal medya uygulaması olan TikTok aracılığı ile sosyal medya pazarlamacılarının influencer’lar yolu ile satışları arttırıp tüketicilere ulaşıp ulaşmadıklarını analiz etmektir. Teori kısmında Tik Tok hakkında bilgi verilmekte ve daha sonra Tik Tok aracılığı ile influencer pazarlama yöntemlerinden bahsedilmektedir. Makalenin araştırma kısmında niceliksel yöntem kullanılarak çevrim içi anket yöntemi ile Tik Tok’da influencer yöntemi ile pazarlamanın tüketicilerin satın alma davranışına olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ankete toplamda 110 kişi katılmıştır. Yapılan araştırmanın bulguları neticesinde sosyal medya pazarlamacılarının kişilerin yüzde 80’ine Tik Tok aracılığı ile ulaşabildikleri ortaya çıkmıştır. Katılımcıların Tik Tok’da gördükleri herhangi bir ürünü satın alma niyetleri ile ilgili olarak yapılan analizde katılımcılardan 55 tanesinin TikTok’da seyrettikleri video sonrasında ürün satın almaya niyet ettiğini belirtmiştir. Bir ürün ile ilgili bir video seyrettikten hemen sonra o ürünü satın aldınız mı?” sorusuna verilen cevaplarda ise katılımcıların %58’i ürün satın aldıklarını belirtmişlerdir. Yapılan bir diğer analizde katılımcılara; bir Tik Tok’daki bir influener videosunu seyrettikten sonra verilen kodu ürün satın almada kullanıp kullanmadıkları sorulmuştur. Katılımcıların %10’i bu kodu kullandıklarını; %90’i ise kullanmadıklarını belirtmişlerdir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Tik Tok’un pazarlamacılar tarafından influencer ‘lar kullanılarak daha etkili şekilde kullanılabileceği ve bu yönde stratejiler geliştirilmesi gerektiğinden bahsedilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2023 |
Publication Date | May 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 24 - . |