Research Article
BibTex RIS Cite

ROLE OF METAVERSE IN EVENT MANAGEMENT: A RESEARCH ON INSTITUTIONS IN TURKEY

Year 2023, Issue: 26 - ., 238 - 249, 30.11.2023
https://doi.org/10.33404/anasay.1368304

Abstract

For businesses, events are an important tool for direct communication with their customers, partners, and target audiences. Events offer a range of opportunities, such as direct communication with the target audience, increasing brand awareness, strengthening image and reputation, establishing new partnerships, and promoting products or services. With the rapid development of technology, the way people communicate has also changed. With the introduction of the Metaverse concept into our lives, well-known brands in Turkey that prioritize digitalization have quickly entered the Metaverse world and started organizing events there. This study aims to examine the advantages and disadvantages of the events conducted by businesses in Turkey through the Metaverse and how they evaluate the investment in Metaverse technology. The research was conducted through in-depth interviews with employees of businesses involved in organizing Metaverse events in Turkey. The Phenomenology (Phenomenon Science) design, one of the qualitative research patterns, was used to take advantage of the participants' experiences. A total of five businesses were interviewed, and participants were asked twelve semi-structured questions. The interviews were conducted online and recorded with their consent. The research questions were confirmed based on the data obtained. The results showed that Metaverse events made a significant contribution to brand awareness, provided consumers with a unique and creative event experience, and the businesses participating in the research were enthusiastic about investing in Metaverse technology.
Keywords: Event Management, Metaverse, Metaverse Events

References

  • Adatepe, E. ve Kolayiş, H. (2022). Sürdürülebilir Etkinlik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17 (1), 13-28. DOI: 10.33459/cbubesbd.1070114 (Erişim Tarihi: 16.09.2023).
  • Altunbaş, H. (2008). Pazarlama İletişimi ve Etkinlik (Event) Pazarlaması 'Müzik Eğlence Etkinliğinin Marka İletişimine Etkisi'. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 0(34), 23-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifd/issue/22858/244075 (Erişim Tarihi: 16.09.2023).
  • Argan, M., Tokay Argan, M., ve Dinç, H. (2022). Beni Başka Âlemlere Götür! Kullanıcı Temelli Metaverse Etkinlik Deneyimi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 13(1), 33-54.
  • Argan, T. M., Terekli, M. S., Aydın, G., Çelik, V. O., ve Şimşek, K. Y. (2013). Etkinlik Yönetimi. (H. Ertan, Ed.) (1.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Argan, T. M. ve Yüncü, D. (2015). Etkinlik Pazarlama Yönetimi (1st ed.). Ankara:Detay Yayıncılık.
  • Aziz, A. (1994). Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. (2. Baskı). Ankara:Turhan Kitabevi
  • Baygül Özpınar, Ş. B. (2021). “Yeni” Teknolojiler ve Kurumsal İletişimin Yeni Araçları. Etkileşim. (7), 150-168.
  • Çelik, R. (2022). Metaverse Nedir? Kavramsal Değerlendirme ve Genel Bakış. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 67-74.
  • Getz, D. (2000). Developing A Research Agenda For The Event Management Field. Events Beyond, 10-21.
  • Göksu, N.F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Tamamlama Programı Ders Kitabı.
  • Gönel, G. (2022). İleride Buralar Değerlenir” Mantığı Türkleri Metaversede 1.
  • Yaptı.https://www.aa.com.tr/tr/gundem/ileride-buralar-degerlenir-mantigi-turkleri-Metaversede-1-yapti/2472700 (Erişim Tarihi: 18.09.2023).
  • Hoyle, L.H. (2002). Event Marketing: How To Successfully Promote Events, Festıvals,Conventıons, And Exposıtıons. (Wiley Etkinlik Yönetimi Serisi). John Wiley & Sons, Inc.
  • Kırık, A. M. ve Memmi, M. A. (2022). İnternetin Geleceği Metaverse Teknolojisine Türkiye Perspektifinden Bakış. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, 6(22), 159-166.
  • Kocaçınar, N. (2021). Kurumsal İletişim Bağlamında Sağlık Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı: Tekirdağ Örneği. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ.
  • Köse, M. (2021). Metaverse Nedir ve Neden Çok Önemlidir? Yaşamlarımızı Dijital Bir Evrene Taşıyabilir miyiz? https://evrimagaci.org/Metaverse-nedir-ve-neden-cok-onemlidir-yasamlarimizi-dijital-bir-evrene-tasiyabilir-miyiz-11135 (Erişim Tarihi: 18.09.2023).
  • Mekanlı, G. (2005). Örgütlerin Tanıtımında Bir İletişim Yöntemi Olarak Etkinlik Yönetimi. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Robinson, J., (2022). Exploring The Metaverse And The Digital Future.
  • Ülger, Y. T. ve Ülger, H. T. (2023). Metaverse Evrenine Giriş Yapan Markalar Üzerine Bir İnceleme. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 111-124.
  • Ünlü Kurt, S. (2018). Etkinlik Yönetimi ve Yeşil Etkinlikler Planlama ve Yaklaşımlar. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Ünlü, S., Yaşar, L. ve Bilici, E. (2023). Metaverse as a Platform for Event Management: The Sample of the Metaverse Türkiye E-Magazine. TRT Akademi, 8 (17), 122-143.
  • Yaşar, L., Karaboğa F., Kardeş İ. (2022). Yeni (Sanal) Yaşam Alanı Metaverse’de Etkinlik Yönetimi. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 8 (16), 120-137.

Metaverse’ün Etkinlik Yönetimindeki Rolü: Türkiye’deki Kurumlar Üzerine Bir Araştırma

Year 2023, Issue: 26 - ., 238 - 249, 30.11.2023
https://doi.org/10.33404/anasay.1368304

Abstract

İşletmeler için etkinlik, tüketicileriyle, iş ortaklarıyla ve hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kurma fırsatı sunması bakımından önemli bir araçtır. Etkinlikler, hedef kitle ile doğrudan iletişim kurma, marka bilinirliğini artırma, imaj ve itibarı güçlendirme, yeni iş birlikleri kurma, ürün ya da hizmet tanıtma gibi bir dizi fırsat sunmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi ile insanlar arasındaki iletişim şekli de değişmiştir. Metaverse kavramının hayatımıza girmesiyle, Türkiye’deki bilinir marka haline gelmiş, dijitalleşmeye önem veren işletmeler de Metaverse dünyasına hızla giriş yapmış, orada etkinlikler düzenlemeye başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye’deki işletmelerin Metaverse üzerinden gerçekleştirdikleri etkinliklerin işletmelerine ne gibi avantaj ve dezavantajları olduğunu, Metaverse teknolojisine yatırım yapma konusunu nasıl değerlendirdiklerini incelemeyi amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye’deki Metaverse etkinliği düzenlenmesinde görev almış işletme çalışanlarıyla derinlemesine mülakat tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların tecrübelerinden ve deneyimlerinden faydalanabilmek için Nitel araştırma desenlerinden Fenomenoloji (Olgu Bilim) deseni kullanılmıştır. Toplamda beş işletme ile görüşülmüş ve katılımcılara on iki adet yarı yapılandırılmış soru yöneltilmiştir. Görüşmeler online gerçekleşmiş olup, rızaları alınarak kaydedilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda araştırmanın soruları doğrulanmıştır. Metaverse etkinliklerinin marka bilinirliğine kayda değer bit katkı sağladığı, tüketicilerine benzersiz ve yaratıcı bir etkinlik deneyimi sunduğu, araştırmaya katılan işletmelerin Metaverse teknolojisine yatırım yapma konusuna sıcak baktıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.

Thanks

Bu çalışmanın tamamlanmasında desteğini esirgemeyen, konu seçiminden, araştırmanın yürütülmesine dek bana yol gösteren danışman hocam Prof. Dr. Gülay ÖZTÜRK'e, araştırmada büyük katkıları olan Doç. Dr. Sabri ÖZ ve Arş. Gör. Şüheda BARAN hocalarıma teşekkürü bir borç bilirim. Çalışmam boyunca beni motive eden ve bana her zaman destek olan sevgili eşim Cafer'e, hayatımın her aşamasında yanımda olan annem Ayhan'a, babam Nihat'a ve ablam Nihan'a, küçük veya büyük yardımını esirgemeyen herkese teşekkür ederim.

References

  • Adatepe, E. ve Kolayiş, H. (2022). Sürdürülebilir Etkinlik Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17 (1), 13-28. DOI: 10.33459/cbubesbd.1070114 (Erişim Tarihi: 16.09.2023).
  • Altunbaş, H. (2008). Pazarlama İletişimi ve Etkinlik (Event) Pazarlaması 'Müzik Eğlence Etkinliğinin Marka İletişimine Etkisi'. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 0(34), 23-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifd/issue/22858/244075 (Erişim Tarihi: 16.09.2023).
  • Argan, M., Tokay Argan, M., ve Dinç, H. (2022). Beni Başka Âlemlere Götür! Kullanıcı Temelli Metaverse Etkinlik Deneyimi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 13(1), 33-54.
  • Argan, T. M., Terekli, M. S., Aydın, G., Çelik, V. O., ve Şimşek, K. Y. (2013). Etkinlik Yönetimi. (H. Ertan, Ed.) (1.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Argan, T. M. ve Yüncü, D. (2015). Etkinlik Pazarlama Yönetimi (1st ed.). Ankara:Detay Yayıncılık.
  • Aziz, A. (1994). Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. (2. Baskı). Ankara:Turhan Kitabevi
  • Baygül Özpınar, Ş. B. (2021). “Yeni” Teknolojiler ve Kurumsal İletişimin Yeni Araçları. Etkileşim. (7), 150-168.
  • Çelik, R. (2022). Metaverse Nedir? Kavramsal Değerlendirme ve Genel Bakış. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 67-74.
  • Getz, D. (2000). Developing A Research Agenda For The Event Management Field. Events Beyond, 10-21.
  • Göksu, N.F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Tamamlama Programı Ders Kitabı.
  • Gönel, G. (2022). İleride Buralar Değerlenir” Mantığı Türkleri Metaversede 1.
  • Yaptı.https://www.aa.com.tr/tr/gundem/ileride-buralar-degerlenir-mantigi-turkleri-Metaversede-1-yapti/2472700 (Erişim Tarihi: 18.09.2023).
  • Hoyle, L.H. (2002). Event Marketing: How To Successfully Promote Events, Festıvals,Conventıons, And Exposıtıons. (Wiley Etkinlik Yönetimi Serisi). John Wiley & Sons, Inc.
  • Kırık, A. M. ve Memmi, M. A. (2022). İnternetin Geleceği Metaverse Teknolojisine Türkiye Perspektifinden Bakış. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, 6(22), 159-166.
  • Kocaçınar, N. (2021). Kurumsal İletişim Bağlamında Sağlık Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı: Tekirdağ Örneği. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ.
  • Köse, M. (2021). Metaverse Nedir ve Neden Çok Önemlidir? Yaşamlarımızı Dijital Bir Evrene Taşıyabilir miyiz? https://evrimagaci.org/Metaverse-nedir-ve-neden-cok-onemlidir-yasamlarimizi-dijital-bir-evrene-tasiyabilir-miyiz-11135 (Erişim Tarihi: 18.09.2023).
  • Mekanlı, G. (2005). Örgütlerin Tanıtımında Bir İletişim Yöntemi Olarak Etkinlik Yönetimi. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Robinson, J., (2022). Exploring The Metaverse And The Digital Future.
  • Ülger, Y. T. ve Ülger, H. T. (2023). Metaverse Evrenine Giriş Yapan Markalar Üzerine Bir İnceleme. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 111-124.
  • Ünlü Kurt, S. (2018). Etkinlik Yönetimi ve Yeşil Etkinlikler Planlama ve Yaklaşımlar. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Ünlü, S., Yaşar, L. ve Bilici, E. (2023). Metaverse as a Platform for Event Management: The Sample of the Metaverse Türkiye E-Magazine. TRT Akademi, 8 (17), 122-143.
  • Yaşar, L., Karaboğa F., Kardeş İ. (2022). Yeni (Sanal) Yaşam Alanı Metaverse’de Etkinlik Yönetimi. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 8 (16), 120-137.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies (Other)
Journal Section MAKALELER
Authors

Seyhan Sıvacı Korkmaz 0009-0004-4724-4421

Gülay Öztürk 0000-0002-7090-8044

Publication Date November 30, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 26 - .

Cite

APA Sıvacı Korkmaz, S., & Öztürk, G. (2023). Metaverse’ün Etkinlik Yönetimindeki Rolü: Türkiye’deki Kurumlar Üzerine Bir Araştırma. Anasay(26), 238-249. https://doi.org/10.33404/anasay.1368304