For businesses, events are an important tool for direct communication with their customers, partners, and target audiences. Events offer a range of opportunities, such as direct communication with the target audience, increasing brand awareness, strengthening image and reputation, establishing new partnerships, and promoting products or services. With the rapid development of technology, the way people communicate has also changed. With the introduction of the Metaverse concept into our lives, well-known brands in Turkey that prioritize digitalization have quickly entered the Metaverse world and started organizing events there. This study aims to examine the advantages and disadvantages of the events conducted by businesses in Turkey through the Metaverse and how they evaluate the investment in Metaverse technology. The research was conducted through in-depth interviews with employees of businesses involved in organizing Metaverse events in Turkey. The Phenomenology (Phenomenon Science) design, one of the qualitative research patterns, was used to take advantage of the participants' experiences. A total of five businesses were interviewed, and participants were asked twelve semi-structured questions. The interviews were conducted online and recorded with their consent. The research questions were confirmed based on the data obtained. The results showed that Metaverse events made a significant contribution to brand awareness, provided consumers with a unique and creative event experience, and the businesses participating in the research were enthusiastic about investing in Metaverse technology.
Keywords: Event Management, Metaverse, Metaverse Events
İşletmeler için etkinlik, tüketicileriyle, iş ortaklarıyla ve hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kurma fırsatı sunması bakımından önemli bir araçtır. Etkinlikler, hedef kitle ile doğrudan iletişim kurma, marka bilinirliğini artırma, imaj ve itibarı güçlendirme, yeni iş birlikleri kurma, ürün ya da hizmet tanıtma gibi bir dizi fırsat sunmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi ile insanlar arasındaki iletişim şekli de değişmiştir. Metaverse kavramının hayatımıza girmesiyle, Türkiye’deki bilinir marka haline gelmiş, dijitalleşmeye önem veren işletmeler de Metaverse dünyasına hızla giriş yapmış, orada etkinlikler düzenlemeye başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye’deki işletmelerin Metaverse üzerinden gerçekleştirdikleri etkinliklerin işletmelerine ne gibi avantaj ve dezavantajları olduğunu, Metaverse teknolojisine yatırım yapma konusunu nasıl değerlendirdiklerini incelemeyi amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye’deki Metaverse etkinliği düzenlenmesinde görev almış işletme çalışanlarıyla derinlemesine mülakat tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların tecrübelerinden ve deneyimlerinden faydalanabilmek için Nitel araştırma desenlerinden Fenomenoloji (Olgu Bilim) deseni kullanılmıştır. Toplamda beş işletme ile görüşülmüş ve katılımcılara on iki adet yarı yapılandırılmış soru yöneltilmiştir. Görüşmeler online gerçekleşmiş olup, rızaları alınarak kaydedilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda araştırmanın soruları doğrulanmıştır. Metaverse etkinliklerinin marka bilinirliğine kayda değer bit katkı sağladığı, tüketicilerine benzersiz ve yaratıcı bir etkinlik deneyimi sunduğu, araştırmaya katılan işletmelerin Metaverse teknolojisine yatırım yapma konusuna sıcak baktıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bu çalışmanın tamamlanmasında desteğini esirgemeyen, konu seçiminden, araştırmanın yürütülmesine dek bana yol gösteren danışman hocam Prof. Dr. Gülay ÖZTÜRK'e, araştırmada büyük katkıları olan Doç. Dr. Sabri ÖZ ve Arş. Gör. Şüheda BARAN hocalarıma teşekkürü bir borç bilirim. Çalışmam boyunca beni motive eden ve bana her zaman destek olan sevgili eşim Cafer'e, hayatımın her aşamasında yanımda olan annem Ayhan'a, babam Nihat'a ve ablam Nihan'a, küçük veya büyük yardımını esirgemeyen herkese teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 26 - . |