Çevre konusu, sosyal politika uygulamaları arasında öncelik verilen konulardandır. Bu konunun önem kazanmasının nedeni çevre sorunlarının önemli düzeyde artış göstermesidir. Çevreyi korumak sağlık açısından hayati önem taşımaktadır. Çevreyi koruma bilinci konusundaki çabaların amacı, insanlar için daha sağlıklı ve güvenli bir alan yaratmaktır. Bu bağlamda, toplumun her kesiminde çevre duyarlılığını arttırma, çevre konusunda hassas bireyler yetiştirerek bu bireylerde kalıcı davranışlar meydana getirme, doğal ve tarihi değerlerin korunması bilincini oluşturma ve toplumsal katılım önem taşımaktadır. Çevre konusunda bireye, kurumlara, şirketlere, devlete büyük sorumluluklar düşmektedir. Bir kampanya yürütürken, çevre bilinci oluşturma aşamasında birbirleriyle ilişki içerisinde olmaları gerekmektedir. Bu da toplumsal etkileşimle mümkündür. Bu ilişkinin kurulmasında toplumsal iletişimin önemi büyüktür. Toplumsal iletişim, bireylerin ve kurumların çabalarıyla oluşur. Bu çalışmada, çevre konusunda farkındalığın oluşturulmasında toplumsal iletişimin, eğitimlerin, medyanın ve iletişim kampanyalarının rolü tartışılmaktadır. Seçilen şirketlerin çevreci kampanyalarının hepsinde toplumda çevre konusuna dair bir bilinç geliştirmeyi amaçladıkları ve hedef kitleye ulaşabilmek için farklı kanalları kullandıkları, özellikle tüm şirketlerin sosyal medyayı tercih ettikleri tespit edilmiştir
The environmental issue is one of the issues given priority among social policy practices. The reason for this issue gaining importance is the serious increase in environmental problems. Protecting the environment is a vital important issue. The aim of efforts on environmental protection awareness is to create a healthier and safer place for people. In this context, increasing environmental awareness in every segment of society, raising individuals who are sensitive about the environment and creating permanent behaviors in these individuals, protecting natural and historical values and social participation are important. Individuals, institutions, companies and the state have great responsibilities regarding the environment. While conducting a campaign, they need to be in contact with each other in the stage of creating environmental awareness. This is possible through social interaction. Social communication is of great importance in establishing this relationship. Social communication is formed through the efforts of individuals and institutions. In this study, the role of social communication, education, media and communication campaigns in creating awareness about the environment is discussed. It has been determined that all of the environmental campaigns of the selected companies aim to develop an awareness of environmental issues in the society and use different channels to reach the target audience, especially all companies prefer social media.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Early Pub Date | February 25, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | January 8, 2025 |
Acceptance Date | February 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 31 |