Araştırma, Sağlık Kurumları İşletmeciliği öğrencilerinin bireysel yenilikçilik (inovasyon) algıları ve olumlu gelecek beklentileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Senirkent Meslek Yüksekokulu’nda Sağlık Kurumları İşletmeciliği programına kayıtlı eğitim-öğretim hayatına aktif devam eden 173 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışma, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Etik Kurulu tarafından 02.10.2023 tarih ve 163/01 no’lu karar ile uygun bulunmuştur. Ayrıca Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan anketin Senirkent MYO öğrencilerine uygulanabilmesi için 13.10.2023 tarih ve 58845 sayılı yazı ile bilimsel çalışma izni alınmıştır. Örneklem, tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler; “Kişisel Bilgi Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “Olumlu Gelecek Beklentisi Ölçeği” kullanılarak anket uygulanması yoluyla toplanılmıştır. Programa uygun hale getirilen veriler ile SPSS programında frekans-yüzdeleme, aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson korelasyon, Independent Samples T-Test, One Way Anova ve çoklu doğrusal regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin, annelerinin %39,7’sinin ve babalarının %30,9’unun ilkokul mezunu oldukları, %32,4’ünün aylık hane gelirinin 11402 TL’nin altında olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin bireysel yenilikçilik ölçeği alt boyutlarına ilişkin olarak; değişime direnç düzeylerinin orta seviyede olduğu, fikir önderliği, deneyime açıklık ve risk alma düzeylerinin ise orta seviyenin üzerinde olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin olumlu gelecek beklentilerinin ise orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bireysel Yenilikçilik Algısı Olumlu Gelecek Beklentisi Üniversite Öğrencileri
Etik Kurul İzni makale içerisinde belirtilmiştir.
-
The research was conducted to determine the relationship between individual innovation perceptions and positive future expectations of Health Institutions Management students. The population of the research consists of 173 students enrolled in the Health Institutions Management programme at Isparta University of Applied Sciences Senirkent Vocational School, who are actively continuing their education and training life. This study was approved by Isparta University of Applied Sciences Ethics Committee with the decision dated 02.10.2023 and numbered 163/01. In addition, scientific study permission was obtained from Isparta University of Applied Sciences, Student Affairs Department with the letter dated 13.10.2023 and numbered 58845 in order to apply the questionnaire to Senirkent Vocational School students. The sample was determined by random sampling method. Data were collected through a questionnaire using the "Personal Information Form", "Individual Innovativeness Scale" and "Positive Future Expectation Scale". Frequency-percentage, arithmetic mean, standard deviation, Pearson correlation, Independent Samples T-Test, One Way Anova and multiple linear regression analyses were used in the SPSS programme. It was found that 39.7% of the mothers and 30.9% of the fathers of the students participating in the study were primary school graduates, and 32.4% of them had a monthly household income below 11402 TL. Regarding the sub-dimensions of the individual innovativeness scale, it was found that the students' resistance to change levels were at the medium level, while their levels of idea leadership, openness to experience and risk-taking were above the medium level. Students' positive future expectations were found to be above the medium level.
Health Institutions Management Individual Innovation Perception Positive Future Expectation Univercity Students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | January 12, 2024 |
Acceptance Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.