Translation
BibTex RIS Cite

Sasani Döneminde Bid’atçılığa Genel Bir Bakış

Year 2017, , 217 - 221, 01.03.2017
https://doi.org/10.18506/anemon.295485

Abstract

Sasaniler iktidarlarının ilk zamanlarından itibaren din ve devlet birliğini sağlamaya çalıştılar ve Zerdüştlüğün kaidelerinden yararlanarak iktidarlarını pekiştirdiler. Sasani Şehinşahlığı döneminden kalma birçok metinde din ve devletin birbirlerine bağlı ve uyum içinde olmaları gerekliliği göze çarpmaktadır. Bu, Orta Çağ’da Asya ve Avrupa’da kök salan eğilimin bir öncülü olarak görülebilir.  Doğu Roma İmparatorluğu’nda (Bizans) da Sasani iktidarının başlangıcından bir asır sonra Hıristiyanlık mezheplerinden biri bu devletin resmi dini haline gelmiş ve bu imparatorluğun hüviyetinin asli unsuruna dönüşmüştü.

References

  • Bayani, Sh. (2004). Şamgah-e Eşkaniyan ve Bamdad-e Sasaniyan. Tehran: Intişarat-e Daneshgah.
  • de Menasce, R.P. (1955). L'Eglise mazdéenne dans l'empire sassanide. Cahiers d'Histoire Mondiale. 2(3), 554.
  • Firdevsi. (1939). Shahnameh. Moskova, 7.
  • Gignoux, Ph. (1372/m.1993). Arda Virafnameh (Ardaviraznameh): Metn-e Pehlevi, Harfnivisi, Tecüme-i Metn-e Pehlevi, Vajenameh, Tercüme ve Tahkikat: Jaleh Amuzhgar, Fransa: Şirket-e İntişarat-e Moin, Enjümen-e İranşinasi.
  • Madan, D.M. (1911). The Complete Text ofthe Pahlavi Dinkard. Bombay.
  • Mesudi Eb’ul-Hasan Ali bin Hüseyin. (1344/1965). Mürucu’z-zeheb ve Meadinü’l-Cevher. C. I (terc. Eb’ul-Kasım Payende). Tahran.
  • Mesudi, (1349/m.1970). el- Tenbih ve’l- Eşraf (terc. Eb’ul- Kasım Payende), Tahran.
  • Nāme-ye Tansar. (1354/m. 1975). (ed. M. Minovi), 2nd ed., Tahran.
  • Shaked, Sh. (1979). Wisdom of the Sassanian Sages, Boulder, Colorado, Westwier Press.
  • Shaki, M. (1981). The Denkard Account of History of Zoroastrian Scriptures. Archieve Orientalni, Vol. 49. 114-125.
  • Tefezzuli, A. (1376). Tarih ve Edebiyat-e Iran Piş ez Islam. Tahran: İntişarat-e Sohen.
  • Vahman, F. (1986). Ardā virārz Nāmag, the Iranian ‘Divina Commedia’. Scandinavian Institute of Asian Studies Monograph Series, No. 53, Curzon Press.
Year 2017, , 217 - 221, 01.03.2017
https://doi.org/10.18506/anemon.295485

Abstract

References

  • Bayani, Sh. (2004). Şamgah-e Eşkaniyan ve Bamdad-e Sasaniyan. Tehran: Intişarat-e Daneshgah.
  • de Menasce, R.P. (1955). L'Eglise mazdéenne dans l'empire sassanide. Cahiers d'Histoire Mondiale. 2(3), 554.
  • Firdevsi. (1939). Shahnameh. Moskova, 7.
  • Gignoux, Ph. (1372/m.1993). Arda Virafnameh (Ardaviraznameh): Metn-e Pehlevi, Harfnivisi, Tecüme-i Metn-e Pehlevi, Vajenameh, Tercüme ve Tahkikat: Jaleh Amuzhgar, Fransa: Şirket-e İntişarat-e Moin, Enjümen-e İranşinasi.
  • Madan, D.M. (1911). The Complete Text ofthe Pahlavi Dinkard. Bombay.
  • Mesudi Eb’ul-Hasan Ali bin Hüseyin. (1344/1965). Mürucu’z-zeheb ve Meadinü’l-Cevher. C. I (terc. Eb’ul-Kasım Payende). Tahran.
  • Mesudi, (1349/m.1970). el- Tenbih ve’l- Eşraf (terc. Eb’ul- Kasım Payende), Tahran.
  • Nāme-ye Tansar. (1354/m. 1975). (ed. M. Minovi), 2nd ed., Tahran.
  • Shaked, Sh. (1979). Wisdom of the Sassanian Sages, Boulder, Colorado, Westwier Press.
  • Shaki, M. (1981). The Denkard Account of History of Zoroastrian Scriptures. Archieve Orientalni, Vol. 49. 114-125.
  • Tefezzuli, A. (1376). Tarih ve Edebiyat-e Iran Piş ez Islam. Tahran: İntişarat-e Sohen.
  • Vahman, F. (1986). Ardā virārz Nāmag, the Iranian ‘Divina Commedia’. Scandinavian Institute of Asian Studies Monograph Series, No. 53, Curzon Press.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Translation
Authors

Muhammet Yücel

Publication Date March 1, 2017
Acceptance Date December 9, 2016
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Yücel, M. (2017). Sasani Döneminde Bid’atçılığa Genel Bir Bakış. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 217-221. https://doi.org/10.18506/anemon.295485

Cited By

MAZDEK HAREKETİ VE NEDENLERİ
e-Şarkiyat İlmi Araştırmaları Dergisi/Journal of Oriental Scientific Research (JOSR)
Hayreddin KIZIL
https://doi.org/10.26791/sarkiat.949146

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.