The aim of this paper is to examine the
relationships between some variables relevant to EFL and the basic
psychological needs (autonomy, competence and relatedness). Additionally,
gender differences in EFL variables and the three basic needs were
investigated. The sample consisted of 155 Turkish students (90 females and 65
males) in different departments of a public university. English skills and
knowledge, as well as participants' level of English competencies, were in
positive relationships with these needs. Turkish and English grammar difficulty
was in negative relationships with the basic psychological needs. There were no
statistically significant gender differences either in EFL variables or in the
basic needs. Students found English grammar more difficult to use and learn
compared to Turkish grammar. Further research suggestions and practical
implications were discussed.
Bu
çalışmanın amacı İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine ilişkin birtakım
değişkenler (EFL) ve temel psikolojik ihtiyaçlar arasındaki (özerklik, beceri
ve ilintililik) arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Buna ek olarak, yukarıda adı
geçen değişkenlerdeki cinsiyet farklılıkları da incelenmiştir. Örneklem 90'ı
kız ve 65'i erkek olmak üzere toplamda bir Türk Devlet üniversitesinin farklı
bölümlerinde öğrenim gören 155 öğrenciyi kapsamıştır. Katılımcıların İngilizce
beceri düzeyleri de dâhil olmak üzere katılımcıların İngilizce yetenek ve
becerileri onların ihtiyaçları ile pozitif ilişki içerisinde görülmüştür.
Öğrencilerin Türkçe ve İngilizce gramer zorluk düzeyleri ile ilgili
düşünceleri, onların temel psikolojik ihtiyaçları ile negatif ilişki içerisinde
görülmüştür. İstatiksel olarak, gerek İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğrenimi
değişkenleri için olsun gerekse temel psikolojik ihtiyaçlar için olsun
aralarında istatistiksel olarak anlamlı cinsiyet farklılıklarına
rastlanmamıştır. Katılımcılar İngilizce dilbilgisi, Türkçe gramere göre
öğrenilmesi ve kullanılması daha güç bulmuşlardır. Alanla ilgili ilerde
yapılabilecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuş ve pratik bazı
çıkarımlarda bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 12, 2018 |
Acceptance Date | January 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.