Araştırma,
İstanbul ilinin Bahçelievler ilçesindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin,
okul yöneticilerine ilişkin algıladıkları otantik liderlik özelliklerinin,
öğretmenlerin mesleki motivasyonlarını yordama gücünü belirlemek amacıyla
ilişkisel tarama deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni,
Bahçelievler ilçesinde görev yapan lise öğretmenleridir. Örneklem belirlenirken
lise türleri tabaka olarak tanımlanmış, tabakalı örnekleme yoluyla seçilen
liseler arasından tesadüfi oransız küme örneklemi yoluyla belirlenen 43 okulda
görev yapan öğretmenlerden random olarak seçilen 436 öğretmen örneklemini
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında “Otantik Liderlik Ölçeği” ve “İş
Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler; Pearson korelasyonu, basit
regresyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenlerin algıladıkları otantik liderlik özellikleriyle mesleki
motivasyonları arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişkinin olduğu, okul
yöneticilerinin otantik liderlik özelliklerinin öğretmenlerin motivasyonlarının
güçlü bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır.
The
aim of this research is to determine the predictive power of perceived
authentic leadership levels of school administrators on the teachers'
professional motivation. In this study, correlational design was used.
Respectively, stratified and randomly cluster sampling method were used. The
sample contains 43 schools and 436 high school teachers. “Authentic Leadership
Scale” and “Business Motivation Scale” were used to collect data. Pearson and
regression analysis were used. As a result of the research, it was concluded
that there is high level positive relationship between the authentic leadership
and the professional motivations. Also the authentic leadership qualities of
the school administrators are the strong predictors of the teachers’ motivation
level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 3, 2019 |
Acceptance Date | July 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.