Research Article
BibTex RIS Cite

Physical Education Teacher Candidates’ Views on Ideal Physical Education Teacher Qualifications

Year 2019, , 73 - 78, 24.06.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.464719

Abstract



The purpose of this
study was to determine physical education teacher candidates’ views on ideal





physical education teacher qualifications. Survey
model was used in this study. The sample group was composed of 163 teacher
candidates from Abant Izzet Baysal University, Department of Physical Education
Teacher. The data were collected by using “Ideal Physical Education Teacher
Qualifications Scale” which was developed by Coban and Turan (2006). As a
result of the study, it was found that there was no statistically significant
difference between the physical education teacher candidates' scores according
to the gender variable. However, there was a statistically significant
difference between the scores of teacher candidates according to the class
level variable. In addition to the study results, it was determined that physical
education teacher candidates are generally aware of most of the qualifications that
an ideal physical education teacher should have.

References

  • Arnon, S. & Reichel, N. (2007). Who is the ideal teacher? Am I? Similarity and difference in perception of students of education regarding the qualities of a good teacher and of their own qualities as teachers. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(5), 441-464. Başar, M. A. & Coşkun, A. (2017). Secondary school students’ opinions about physical education course, International Journal of Science Culture and Sport, 5(4), 263-273.
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 149.Çoban, B., Devecioğlu, S., Aysan, H. A. ve Zirek, O. (2009). Eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin ideal beden eğitimi öğretmeni niteliklerine ilişkin görüşleri. The First International Congress of Educational Research: Trends and Issues of Educational Research, Çanakkale. Çoban, B. & Turan, M. (2006). Öğrenci görüşlerine göre ideal beden eğitimi öğretmeninin nitelikleri: Ölçek geliştirme çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 149-161.
  • Demirhan, G., Coşkun, H. & Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim, Volume:27, Sayı:123, 35-41.
  • Dinçer, T. (2012). Edirne ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik davranışlarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Edirne:Trakya Üniversitesi.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul:Alkım Yayınları.
  • Karabulutlu, Z. & Pulur, A. (2017). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterliği ve eğitimlerinin özel alan yeterliklerine etkisinin incelenmesi, Spormetre, 15(3), 171-178.
  • Komarraju, M. (2013). Ideal teacher behaviors: Student motivation and self-efficacy predict preferences. Teaching of Phychology, 40(2), 104-110. doi:10.1177/0098628312475029
  • Kosgei, A., Jairo, M. K., Odera, O., & Ayugi, M. E. (2013). Influence of teacher characteristics on students’ academic achievement among secondary school. Journal of Education and Practice, 4(3), 76-82.
  • MEB., Öğretmenlik Mesleki Genel Yeterlikleri (2017). Öğretmen yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu 1973,Yayımlandığı R.Gazete: 14574, Yayımlandığı Düstur: 5(12); 2342 (24.06.2012).
  • Saçlı, F., Bulca, Y., Demirhan, G. & Kangalgil, M. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin kişisel nitelikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 145–151.
  • Solakumur, A., Kul, M., Ünlü, Y. & Mülhim, M. A. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin ve yansıtma yeteneklerinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue 2), 294-307.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 283-298.
  • Walker, R. J. (2008). Twelve characteristics of an effective teacher: A longitudinal, qualitative, quasi-research study of in-service and pre-service teachers’ opinions. Educational Horizons, 87(1), 61-68.

Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının “İdeal Beden Eğitimi Öğretmeni Nitelikleri” İle İlgili Görüşleri

Year 2019, , 73 - 78, 24.06.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.464719

Abstract

Bu
araştırma, beden eğitimi öğretmeni adaylarının ideal beden eğitimi öğretmeni
niteliklerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Abant İzzet Baysal Üniversitesi,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde
öğrenim gören 163 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak Çoban ve Turan (2006) tarafından
geliştirilen “İdeal Beden Eğitimi Öğretmeninin Nitelikleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre öğretmen adaylarının
ideal beden eğitimi öğretmeninin
nitelikleri ölçeğinden elde ettikleri puanlar cinsiyet değişkenine göre
karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Fakat
öğretmen adaylarının puanları arasında sınıf seviyesi değişkenine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmada, beden
eğitimi öğretmeni adaylarının genel olarak ideal bir beden eğitimi öğretmeninin
sahip olması gereken niteliklerin çoğunun farkında oldukları belirlenmiştir.

References

  • Arnon, S. & Reichel, N. (2007). Who is the ideal teacher? Am I? Similarity and difference in perception of students of education regarding the qualities of a good teacher and of their own qualities as teachers. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(5), 441-464. Başar, M. A. & Coşkun, A. (2017). Secondary school students’ opinions about physical education course, International Journal of Science Culture and Sport, 5(4), 263-273.
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 149.Çoban, B., Devecioğlu, S., Aysan, H. A. ve Zirek, O. (2009). Eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin ideal beden eğitimi öğretmeni niteliklerine ilişkin görüşleri. The First International Congress of Educational Research: Trends and Issues of Educational Research, Çanakkale. Çoban, B. & Turan, M. (2006). Öğrenci görüşlerine göre ideal beden eğitimi öğretmeninin nitelikleri: Ölçek geliştirme çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 149-161.
  • Demirhan, G., Coşkun, H. & Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim, Volume:27, Sayı:123, 35-41.
  • Dinçer, T. (2012). Edirne ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik davranışlarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Edirne:Trakya Üniversitesi.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul:Alkım Yayınları.
  • Karabulutlu, Z. & Pulur, A. (2017). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterliği ve eğitimlerinin özel alan yeterliklerine etkisinin incelenmesi, Spormetre, 15(3), 171-178.
  • Komarraju, M. (2013). Ideal teacher behaviors: Student motivation and self-efficacy predict preferences. Teaching of Phychology, 40(2), 104-110. doi:10.1177/0098628312475029
  • Kosgei, A., Jairo, M. K., Odera, O., & Ayugi, M. E. (2013). Influence of teacher characteristics on students’ academic achievement among secondary school. Journal of Education and Practice, 4(3), 76-82.
  • MEB., Öğretmenlik Mesleki Genel Yeterlikleri (2017). Öğretmen yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu 1973,Yayımlandığı R.Gazete: 14574, Yayımlandığı Düstur: 5(12); 2342 (24.06.2012).
  • Saçlı, F., Bulca, Y., Demirhan, G. & Kangalgil, M. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin kişisel nitelikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 145–151.
  • Solakumur, A., Kul, M., Ünlü, Y. & Mülhim, M. A. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin ve yansıtma yeteneklerinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi, Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue 2), 294-307.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 283-298.
  • Walker, R. J. (2008). Twelve characteristics of an effective teacher: A longitudinal, qualitative, quasi-research study of in-service and pre-service teachers’ opinions. Educational Horizons, 87(1), 61-68.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Aylin Çelen 0000-0001-7299-8306

Devrim Bulut This is me 0000-0001-8871-6182

Publication Date June 24, 2019
Acceptance Date November 21, 2018
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Çelen, A., & Bulut, D. (2019). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının “İdeal Beden Eğitimi Öğretmeni Nitelikleri” İle İlgili Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 73-78. https://doi.org/10.18506/anemon.464719

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.