The concept of corporate reputation refers to people's
judgment about an institution. Considering the changing conditions of
competition, it is seen that the perception of a positive reputation is very
important as it cannot be measured by tangible assets. Therefore, having a
positive perception of reputation among stakeholders has become a necessity in
terms of today's management approach. In this study, the traces of the corporate reputation of Muş Alparslan
University is searched in written media, which is one of the mass media family.
In this context, the news related to the institution (Muş
Alparslan University) has
been compiled for the period 2015-2017 and analysed by the content analysis
approach. According to the findings, it is concluded that the
media reports of the institution are mostly positive and thus can provide a
positive contribution to the reputation of the institution.
Kurumsal itibar kavramı,
insanların bir kurum hakkında sahip oldukları yargıyı ifade etmektedir. Değişen
rekabet koşulları göz önünde bulundurulduğunda, sahip olunan olumlu bir itibar
algısının maddi varlıklarla ölçülemeyecek kadar önemli olduğu görülmektedir. Bu
nedenle paydaşlar nezdinde olumlu bir itibar algısına sahip olmak günümüz
yönetim anlayışı açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Çalışmada Muş
Alparslan Üniversitesi’nin kitle iletişim araçlarından olan yazılı medyadaki
kurumsal itibarının izleri aranmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda 2015-2017
yılları arasında kurum hakkında yapılan haberlerin tümü derlenerek, içerik
analizi yaklaşımına göre analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, kurumun
medyada yer alan haberlerinin çoğunlukla olumlu olduğu bu durumun da kurumun
itibarına olumlu bir katkı sunabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Acceptance Date | February 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.