Günümüzde,
e-ticaret sistemleri tarafından toplanan veriler, müşterilerin geleneksel
istatistiksel ve demografik bilgilerinin ötesindedir. Sağlanan yorumlar,
beğeniler, etiketler, fotoğraflar vb. sayesinde bir uygulamanın kullanıcıları
hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak mümkün olmaktadir. Kullanıcı
davranışlarını ve özelliklerini analiz etmek amacıyla, bu çalışmada, myPersonality
veri setinin kişilik, Zeka
Katsayısı,Yaşam Memnuniyeti Ölçeği puanlarına sahip kullanıcıları içeren 3
altkümesi, kullanıcıların beğendiği
kayıtlar ile birleştirilerek, on iki ilgi kategorisine ayrılımış ve
Apriori algoritması kullanarak test edilmiştir. Sonuç olarak, türetilmiş
ilişkilendirme kuralları sayesinde, Facebook kullanıcılarının kişisel
özellikleri ile ilgi kategorileri arasındaki ilişkiler elde edilmiştir.
Facebook beğenileri İlgi Alanı İlişkilendirme Kuralları Yaşam Memnuniyeti Kişilik Özellikleri
Today, the data collected by e-commerce systems are beyond the traditional
statistical and demographic information of customers. The data provided by
comments, likes, tags, photos and more in social media, enable marketing
researchers to better evaluate the behavior of the users. Therefore to analyze
user behavior and characteristics, in this paper, 3 balanced subset of
myPersonality Facebook dataset is tested by Apriori algorithm. As a result the
relationship among personality traits, intelligence quotient , satisfaction
with life scale and the assigned 12 interest categories of users are analyzed.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 5, 2019 |
Acceptance Date | November 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.