BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 9 - 22, 16.03.2015

Abstract

The education system in Iran like other education systems around the Word is divided into sections; “theoritical” and “vocational technical”. Theoretical education prepares students for university, vocational and technical education prepares people for the Work. It’s considered that the vocational and techical education supply the increasingly demands of the labor market by providing the necessary skills and abilities to the students. The applicability of these ideas will be possible through assessment accurate and reliable statistical data. The publication prepared for the purposes stated above includes number of schools, students. In this study, the following were studied: the quantitive developments that occured * Yard. Doç. Dr., İstanbul Aydin Üniversitesi.somayyeh92@yahoo.comin these schools between 1934-2007. Thought this data are considered inadequate the need for qualified workforce

References

  • Eğitim ve Öğretim Bakanlığı. (1972), Eğitim ve öğretim Dönüşümün Gözden Geçiril- mesi. Tahran: Eğitim ve öğretim Bakanlığın Genel Halk İlişkiler Dairesi Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Kellagi, A. (2003), Eğitim ve Öğretim Bakanlığında Mesleki ve Teknik Eğitimin Yenilen- mesi. Tahran: Eğitim ve Öğretim Akademi Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Kemalı, H. (2001), İran’da İş İlişkisi Politikasının Ekonomisi. Yayın ve Baskı Örgütü Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mansurniya, H. Hadimi akdem, S. (2005), Ülkenin Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün Ders Planlama Danışmanlığı. Tahran Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Daire Başkanlığı. (1986), Meslek ve Teknik Eğitim ve Öğretim Örgü- tüyle Aşina Olmak. Mesleki ve Teknik Örgüt Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2008), Eğitim Takvimi (Birinci Baskı). Tahran: Plan- lama Müdürlüğün Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2009), Eğitim Takvimi (Birinci Baskı). Tahran: Plan- lama Müdürlüğün Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2010), İran İslam Cumhuriyetin Mesleki ve Teknik Eğitiminin Yeni Sisteminin Külliyatı. İran İslam Cumhuriyetin Mesleki ve Teknik Eğitim Kanun Tarsısı. Mesleki ve Teknik Planlama Daire Başkanlığı Yayını. [Orji- nali Farsça].
  • Sabit Nejat, H. Hatam zade, E. Vahdeti cu, M.Haşamı, Z. (2010), İran ve Alman yanın Uygulamalı Mesleki ve Teknik Eğitiminin İncelenmesi. Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Yıllık İstatistik Kitabı. (2006), Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün planlama Daire Baş- kanlığı yayını. [Orjinali Farsça].

İRAN’IN MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKULLARINDAKİ SAYISAL GELİŞMELER

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 9 - 22, 16.03.2015

Abstract

İran’da eğitim sistemi dünyadaki diğer eğitim sistemleri gibi “teorik” ve “mesleki-teknik” eğitim bölümleri olarak sunulmaktadır. Teorik eğitim, öğrencileri üniversiteye, mesleki- teknik eğitim ise kişileri meslek dünyasına hazırlamaktadır. Mesleki ve teknik eğitimin öğrencilere gerekli beceri ve yeteneklerin kazandırılmasını sağlayarak iş gücü piyasasının her geçen gün artan ihtiyacını karşıladığı düşünülmektedir. Bu düşüncelerin uygulanabilirliği, doğru ve güvenilir istatistik bilgilerin değerlendirilmesiyle mümkündür. Bu görüşler doğrultusunda hazırlanan bu çalışma, okul ve okuldaki öğrenci sayılarını kapsamaktadır. Bu çalışmada; söz konusu okullardaki 1934-2007 yılları arasındaki nicel gelişmeleri incelenmiştir. 1972-1973 öğrenim yılı ile 1976-1977 yılları arasında okul sayısında sürekli artış yaşandığı dönemdir. Bu dönemde 402 yeni okul açılmıştır. 1973-1974 öğretim yılından 1976-1977 öğretim yılına kadar geçen zamanda; okul sayısında % 10, öğrenci sayısında % 32 artış sağlandığı görülmektedir. Ancak yıllar itibariyle dalgalanmalar olduğu ve sayılarında ciddi bir oranda azalma olduğu görülmektedir. 2000-2001 öğretim yılından 1025222 öğrenciyle, 2005 yılında 364356 kişiye ulaşmıştır. Bu veriler doğrultusunda nitelikli işgücüne duyulan ihtiyaç yetersiz olduğu düşünülmektedir.

References

  • Eğitim ve Öğretim Bakanlığı. (1972), Eğitim ve öğretim Dönüşümün Gözden Geçiril- mesi. Tahran: Eğitim ve öğretim Bakanlığın Genel Halk İlişkiler Dairesi Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Kellagi, A. (2003), Eğitim ve Öğretim Bakanlığında Mesleki ve Teknik Eğitimin Yenilen- mesi. Tahran: Eğitim ve Öğretim Akademi Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Kemalı, H. (2001), İran’da İş İlişkisi Politikasının Ekonomisi. Yayın ve Baskı Örgütü Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mansurniya, H. Hadimi akdem, S. (2005), Ülkenin Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün Ders Planlama Danışmanlığı. Tahran Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Daire Başkanlığı. (1986), Meslek ve Teknik Eğitim ve Öğretim Örgü- tüyle Aşina Olmak. Mesleki ve Teknik Örgüt Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2008), Eğitim Takvimi (Birinci Baskı). Tahran: Plan- lama Müdürlüğün Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2009), Eğitim Takvimi (Birinci Baskı). Tahran: Plan- lama Müdürlüğün Yayını. [Orjinali Farsça].
  • Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütü. (2010), İran İslam Cumhuriyetin Mesleki ve Teknik Eğitiminin Yeni Sisteminin Külliyatı. İran İslam Cumhuriyetin Mesleki ve Teknik Eğitim Kanun Tarsısı. Mesleki ve Teknik Planlama Daire Başkanlığı Yayını. [Orji- nali Farsça].
  • Sabit Nejat, H. Hatam zade, E. Vahdeti cu, M.Haşamı, Z. (2010), İran ve Alman yanın Uygulamalı Mesleki ve Teknik Eğitiminin İncelenmesi. Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün Yayınları. [Orjinali Farsça].
  • Yıllık İstatistik Kitabı. (2006), Mesleki ve Teknik Eğitim Örgütün planlama Daire Baş- kanlığı yayını. [Orjinali Farsça].
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Somayyeh Radmard

Publication Date March 16, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Radmard, S. (2015). İRAN’IN MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKULLARINDAKİ SAYISAL GELİŞMELER. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 9-22.

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.