Bir ülkedeki başarılı şirketlerin sayısını ve refah seviyesini arttırmak için, ailede ve eğitim kurumlarında bireylere girişimciliği öğretmek ve onların girişimcilik özelliklerini geliştirmek önemli bir husustur. Bu çalışmada, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ndeki öğrencilerin kişisel özellikleri ve girişimcilik başarısını etkileyen unsurların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın diğer bir amacı da katılımcıların yaratıcılık, risk alma eğilimi ve kontrol odaklılığı gibi diğer özelliklerinin belirlenmesidir. Çalışmada ayrıca katılımcıların girişimcilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisinin ölçülmesine çalışılmıştır. Sonuç olarak, katılımcıların girişimcilik eğilimleri olduğu çoğunluğunun girişimci olmak için bir iş fikrine sahip oldukları ve gelecekte bunları uygulamayı istedikleri belirlenmiştir.
To increase the number of successful companies and welfare in a country, it is an important issue to teach individuals what the entrepreneurship means, and to develop individuals’ entrepreneurial features in the family and educational institutions. In this study, it is aimed to determine the students’ personal features in Mehmet Akif Ersoy University and the factors affecting the success of entrepreneurs. Also, it is another purpose of this study to determine other features of the students such as creativity, risk-taking ability, and control focality. Finally, it is tried to determine the effect of the students’ entrepreneurial features on the entrepreneurship tendency. In conclusion, it has been determined that the participants have entrepreneurial tendencies, and most of them have an opinion about their entrepreneurial projects, and they desire to apply their opinions as entrepreneurs in the future.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Acceptance Date | February 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.