In this study, the level of success of the vocational college
graphic design program students in department courses has been examined
regarding the types of the high schools that they have been
graduated. The study has been based on the students of the graphic design
program of İstanbul Arel University vocational college. As a method, the
students have been grouped according to the high schools that they have
been graduated and the achievement status has been examined according
to the selected courses in university education. When the courses in the
graphic design program have been examined, it has been observed
that the levels of the success have varied according to the
courses that they have graduated from.
Bu
çalışmada meslek yüksekokulu Grafik Tasarım programı öğrencilerinin bölüm derslerindeki
başarı düzeyleri, mezun oldukları lise türleri göz önüne alınarak
incelenmiştir. Çalışma, İstanbul Arel Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Grafik
Tasarım programı öğrencileri temel alınarak yapılmıştır. Yöntem olarak
öğrenciler, mezun oldukları liselere göre gruplandırılmış ve üniversite
eğitimlerinde seçilen derslere göre başarı durumları incelenmiştir.
Veriler, çeşitli istatistik yöntemleri
kullanılarak analiz edilmiştir. Grafik Tasarım programındaki dersler
incelendiğinde mezun olunan derslere göre başarı düzeylerinin değişkenlik
gösterdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2018 |
Acceptance Date | October 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.