Students’ Views On English Lesson Taught Through Distance Education: Muş Alparslan University Sample
Year 2018,
Volume: 6 Issue: 3, 421 - 429, 11.04.2018
Ezlam Pepeler
,
Ramazan Özbek
,
Yahya Adanır
Abstract
The
aim of this study is to investigate the views of the students about English
lesson which is taught through distance education at Muş Alparslan University.
Descriptive survey model which is a quantitative research model has been used
in the study. The universe of the research is composed of 2411 students who
took English lesson through distance education at Muş Alparslan University
during the autumn semester of 2016-2017 academic year. In order to collect the
data of the study, a 5 Likert type scale of 36 items with the name of The Scale
of Evaluating the Curriculum of Foreign Language 1 (English) Lesson Taught
Through Distance Education (SECFL) has been used. Students’ views about the
English lesson taught through distance education are generally negative and the
most negative component is the product component. Moreover, the students are of
the opinion that the English lesson taught through distance education isn’t
effective in developing their English language level.
References
- Al, U., & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
- Alpar, R. (2016). Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Can, A. (2017). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Clark, T. A., & Verduin Jr, J. R. (1989). Distance Education: Its Effectiveness and Potential Use in Lifelong Learning. Lifelong Learning, 12(4), 24-27.
- Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
- Ersoy, N.Ş. (2015). Uzaktan ingilizce dersinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 95-106.
- Farooq, M. U., Al Asmari, A., & Javid, C. Z. (2012). A study of online English language teacher education programmes in distance education context in Pakistan. English Language Teaching, 5(11), 91-103.
- Helvacı, M. A. (2010). Okullarımız değişime/yeniliğe ne kadar hazır? Eğitime Bakış Dergisi, 6(17), 47-53.
- İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
- Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. London: Routledge.
- Kutluca, T., & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 177-188.
- Orhan, A. (2016). Uzaktan eğitimle yürütülen yabancı dil dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç ve ürün (cipp) modeli ile değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Düzce: Düzce Üniversitesi.
- Orhan, A., & Ay, Ş. Ç. (2017). Investigating Students’ Perspectives of Foreign Language Distance Education Curriculum According to Some Variables. Journal of Education and Training Studies, 5(4), 190-203.
- Şirin, R. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Ural, A., & Kılıç, İ. (2010). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Uzaktan Eğitim (2014). Uzaktan eğitimin geleneksel eğitimle karşılaştırılması. (Erişim: 01/06/2017), https:// www.uzaktanegitim.com/haberler/uzaktan-egitimin-gele neksel-egitimle-karsilastirilmasi-/102
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- YÖK (2013). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar. (Erişim: 01/06/2017), https://www.yok.gov.tr/documents/10279/34559/uzaktan _ogretim_esas_usul.pdf/
Uzaktan Eğitim İle Verilen İngilizce Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği
Year 2018,
Volume: 6 Issue: 3, 421 - 429, 11.04.2018
Ezlam Pepeler
,
Ramazan Özbek
,
Yahya Adanır
Abstract
Bu
araştırma, Muş Alparslan Üniversitesinde uzaktan eğitim ile verilen İngilizce
dersine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Muş
Alparslan Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksekokullarda öğrenim görmekte
olup, 2016-2017 güz döneminde İngilizce dersini uzaktan eğitim yoluyla alan
2411 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 420 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla 36 maddeden oluşan
beşli Likert türünde Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yabancı Dil I (İngilizce) Dersi
Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği (İÖPDÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin
uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik görüşlerinin genel anlamda
olumsuz olduğu ve en olumsuz boyutun ise ürün boyutu olduğu görülmüştür.
Ayrıca, öğrencilerin Yabancı Dil I dersinin uzaktan eğitimle verilmesinin
İngilizce bilgilerini geliştirmede etkili olmadığı görüşüne sahip oldukları
görülmüştür.
References
- Al, U., & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
- Alpar, R. (2016). Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Can, A. (2017). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Clark, T. A., & Verduin Jr, J. R. (1989). Distance Education: Its Effectiveness and Potential Use in Lifelong Learning. Lifelong Learning, 12(4), 24-27.
- Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
- Ersoy, N.Ş. (2015). Uzaktan ingilizce dersinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 95-106.
- Farooq, M. U., Al Asmari, A., & Javid, C. Z. (2012). A study of online English language teacher education programmes in distance education context in Pakistan. English Language Teaching, 5(11), 91-103.
- Helvacı, M. A. (2010). Okullarımız değişime/yeniliğe ne kadar hazır? Eğitime Bakış Dergisi, 6(17), 47-53.
- İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
- Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. London: Routledge.
- Kutluca, T., & Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 177-188.
- Orhan, A. (2016). Uzaktan eğitimle yürütülen yabancı dil dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç ve ürün (cipp) modeli ile değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Düzce: Düzce Üniversitesi.
- Orhan, A., & Ay, Ş. Ç. (2017). Investigating Students’ Perspectives of Foreign Language Distance Education Curriculum According to Some Variables. Journal of Education and Training Studies, 5(4), 190-203.
- Şirin, R. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Ural, A., & Kılıç, İ. (2010). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Uzaktan Eğitim (2014). Uzaktan eğitimin geleneksel eğitimle karşılaştırılması. (Erişim: 01/06/2017), https:// www.uzaktanegitim.com/haberler/uzaktan-egitimin-gele neksel-egitimle-karsilastirilmasi-/102
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- YÖK (2013). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar. (Erişim: 01/06/2017), https://www.yok.gov.tr/documents/10279/34559/uzaktan _ogretim_esas_usul.pdf/