Bu
araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin değişen davranış, kişilik ve tutum
özelliklerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden birisi
olan fenomenoloji yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını
Yozgat il merkezindeki bir ilkokulda görevli 17 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Veriler 2018 yılı mayıs ayında toplanmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile birlikte 17 sınıf öğretmeniyle görüşmeler
yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda ilkokul öğrencilerinin teknoloji kullanma becerilerinde artış,
özgüven artışı, öğrenme kapasitelerinde artış tespit edilmiştir. Ancak saygı ve
sevgide azalma, sosyalleşmede problemler, benmerkezcilik, sorumluluk bilincinde
azalma belirlenmiştir.
The aim of this research is to examine the changing behaviour,
personality and attitude characteristics of elementary school students.
The research was carried out by case study method which is one of the
qualitative research methods. Participants of the study consisted of 17 class
teachers working in a primary school in Yozgat province center. Semi-structured
interview form was used as data collection tool. The data were collected in May
2018. Semi-structured interview form and 17 classroom teachers were
interviewed. In the analysis of the data, content analysis was used. As a
result of the research, it was determined that the technology usage skills of
primary school students increased self-confidence and increased learning
capacities. However, there is a decrease in respect and love, problems in
socialization, self-centering and a decrease in the sense of responsibility.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Acceptance Date | November 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.