Bu
araştırmanın amacı; sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmenliği bölümünde
sanat eğitimi dersi alan öğretmen adaylarının “sanat” kavramına yönelik
algılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim
yılı bahar döneminde Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde
sanat eğitimi dersi alan 2. ve 3. sınıflarda öğrenim gören toplam 100 öğretmen
adayından oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla “ Sanat… gibidir; çünkü…” şeklinde görüşme formu hazırlanmıştır. Bu
doğrultuda toplanan nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz
edilmiştir. Bu analizler sonucunda 7 farklı tema belirlenmiştir. Bu temalar;
özgürlüğün bir simgesi olarak sanat, yaratıcılığın bir ifadesi olarak sanat,
duyguların bir ifade aracı olarak sanat, yönlendirici, eğitici ve öğretici
yönüyle sanat, hazın bir kaynağı olarak sanat, yaşamın bir parçası olarak sanat
ve yansıtıcı bir özellik olarak sanat şeklinde isimlendirilmiştir. Buna bağlı
olarak öğretmen adaylarının oluşturdukları metaforlar temel alındığında, sanat
kavramının birden fazla ve farklı metaforlarla açıklandığı görülmüştür.
The
purpose of this research is to determine the perceptions of the "art"
term of the prospective teachers who take art education course in the
elementary education and early childhood education. The study group consists of
a total of 100 teacher candidates who are studying in the 2nd and 3rd classes
of art education course in Muş Alparslan University Faculty of Education in the
spring semester of 2017-2018 academic year. In order to collect data, an
interview form as "Art is like a/an ..., because ...” was prepared.
Qualitative data collected in this direction were analyzed using content
analysis method. As a result of these analyzes, 7 different themes were
determined. These themes are classified as; art as a symbol of freedom, art as
an expression of creativity, art as a means of expressing emotion, art as a
means of directing, educating and teaching, art as a source of pleasure, art as
a part of life and art as a reflective feature. Accordingly, based on the
metaphors of the prospective teachers, the concept of art has been revealed
with multiple and different metaphors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Acceptance Date | November 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.