The purpose of this
study was to determine physical education teacher candidates’ views on ideal
physical education teacher qualifications. Survey
model was used in this study. The sample group was composed of 163 teacher
candidates from Abant Izzet Baysal University, Department of Physical Education
Teacher. The data were collected by using “Ideal Physical Education Teacher
Qualifications Scale” which was developed by Coban and Turan (2006). As a
result of the study, it was found that there was no statistically significant
difference between the physical education teacher candidates' scores according
to the gender variable. However, there was a statistically significant
difference between the scores of teacher candidates according to the class
level variable. In addition to the study results, it was determined that physical
education teacher candidates are generally aware of most of the qualifications that
an ideal physical education teacher should have.
Bu
araştırma, beden eğitimi öğretmeni adaylarının ideal beden eğitimi öğretmeni
niteliklerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Abant İzzet Baysal Üniversitesi,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 163 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak Çoban ve Turan (2006) tarafından
geliştirilen “İdeal Beden Eğitimi Öğretmeninin Nitelikleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre öğretmen adaylarının ideal beden eğitimi öğretmeninin
nitelikleri ölçeğinden elde ettikleri puanlar cinsiyet değişkenine göre
karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Fakat
öğretmen adaylarının puanları arasında sınıf seviyesi değişkenine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmada, beden
eğitimi öğretmeni adaylarının genel olarak ideal bir beden eğitimi öğretmeninin
sahip olması gereken niteliklerin çoğunun farkında oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Acceptance Date | November 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.