The aim of the study is
to carry out the difficulties that classroom teachers took part in resource
rooms, encounter while preparing and applying activities for gifted students
and their opinions on the education. Descriptive research method was used to
conduct the study. 34 classroom teachers held place in the work group of the
study. Results of the questionnaire showed that the most significant
difficulties encountered while applying the activities in the resource rooms
were insufficient time. When the findings about the difficulties encountered by
the teachers it was found that; In the preparation of activities appropriate it
was found that there were difficulties in finding activities that would improve
students' reflective and creative thinking skills.
Araştırmanın amacı;
destek eğitim odalarında görev alan sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli
öğrenciler için etkinlik tasarlamada ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklerin
ve eğitim sonrası görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel ve nicel
verilerin bir arada toplandığı, analiz edildiği ve yorumlandığı betimsel
araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 34 sınıf
öğretmeni oluşturmuştur. Anketten elde edilen bulgularda, etkinliklerin destek
eğitim odalarında uygulanmasında ilk sırada süre yetersizliği gelmektedir. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin etkinlik hazırlamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin
bulgular incelendiğinde ise; öğrencilerin yansıtıcı ve eleştirel düşünme
becerilerini geliştirecek etkinlikler bulmada güçlükler yaşandığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 7, 2019 |
Acceptance Date | February 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.