Research Article
BibTex RIS Cite

Difficulties That Classroom Teachers Encounter While Preparing and Applying Activities for Gifted Students And Their Opinions On The Education

Year 2019, Volume: 7 Issue: 5, 27 - 36, 07.10.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.506421

Abstract

The aim of the study is
to carry out the difficulties that classroom teachers took part in resource
rooms, encounter while preparing and applying activities for gifted students
and their opinions on the education. Descriptive research method was used to
conduct the study. 34 classroom teachers held place in the work group of the
study. Results of the questionnaire showed that the most significant
difficulties encountered while applying the activities in the resource rooms
were insufficient time. When the findings about the difficulties encountered by
the teachers it was found that; In the preparation of activities appropriate it
was found that there were difficulties in finding activities that would improve
students' reflective and creative thinking skills.

References

  • Baykoç Dönmez, N. (2011). Üstün ve özel yetenekli çocuklar ve eğitimleri. (Ed: N. Baykoç Dönmez), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bedur, S., Bilgiç, N. ve Taşlıdere, E. (2015). Özel (üstün) yetenekli öğrencilere sunulan destek eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12-1(23), 159-175.
  • Berman, K. M., Schultz, R.A. ve Weber, C.L. (2012). A lack of awareness and emphasis in preservice teacher training preconceived beliefs about the gifted and talented. Gifted Child Today, 35(1), 18-26.
  • Briley, M. F. (1990). A comparative study of student achievement, program delivery, and teacher training in a gifted program, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). College of William and Mary School of Education, Williamsburg Virginia.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (24. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carly, L. (2009). Teachers' attitudes towards the gifted: the importance of professional development and school culture. Australasian Journal of Gifted Education, 18(2), 32-42.
  • Çağlar, N. (2017). İlköğretim kurumlarındaki "Destek eğitim odası (DEO)" uygulamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çamdeviren, Ş. (2014). Bilim ve sanat merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Den-Mo, T. Ve Yew-Sheng, S. (1997). Gifted education in Taiwan: services, problems and challenges. Annual Convention of the Council for Exceptional Children, 1(22), 8-13 April, Salt Lake.
  • Easton, V., Gaffney, J.S. ve Wardman, J. (2016). "I need to do better, but I don't know what to do": primary teachers' rxperiences of talented young writers. Australasian Journal of Gifted Education, 25(2), 34-51.
  • Fraser-Seeto, K.T. (2013). Pre-service teacher training in gifted and talented education: An Australian perspective. Journal of Student Engagement: Education Matters, 3(1), 29-38.
  • Fraser-Seeto, K.T., Howard, S.J. ve Woodcock, S. (2015). An investigation of teachers’ awareness and willingness to engage with a self-directed professional development package on gifted and talented ducation. Australian Journal of Teacher Education, 40(1), 1-14.
  • Gross, M. U. M. (1994). Changing teacher attitudes to gifted students through inservice training. Gifted and Talented International, 9(1), 15-21.
  • Hon Ming, MA. (2010). Gifted education in Hong Kong: perceptions of teachers, parents and experts, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of Technology Sydney, Faculty of Arts & Social Sciences, Australia.
  • Kazu, İ. Y. ve Şenol, C. (2012). Üstün yetenekliler eğitim programına ilişkin öğretmen görüşleri (BİLSEM örneği). e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 13-35.
  • Khan, M., Muhammad, N., Ahmed, M., Saeed, F. ve Khan, S.A. (2012). Impact of activity-based teaching on students’ academic achievements in physics at secondary level. Academic Research International, 3(1), 146-156.
  • Kontaş, H. ve Yağcı, E. (2016). Bilsem öğretmenlerinin program geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin geliştirilen programın etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 902-923.
  • Kuyumcu, Z. (2011). Bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve uygulanması sürecinde öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm öneriler, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küpçü, A.R. (2012). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 175-206.
  • Lassig, C. (2009). Teachers’ attitudes towards the gifted: The importance of professional development and school culture. Australasian Journal of Gifted Education, 18 (2), 32-42.
  • McCoach, D.B. (2007). What predicts a teachers’ attitudes towards the gifted?. Gifted Child Quarterly, 51(3), 246-255.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2007). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Erişim adresi: http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/18101802_bilimvesanatmerkezleriynergesi.pdf
  • Nar, B. (2017). Üstün / özel yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulaması: Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N. ve Aydın, S. (2013). Bilim ve Sanat Merkezleri: mevcut durumları, sorunları ve çözüm önerileri. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 78-96.
  • Pemik, K. (2017). Özel yetenekli öğrencilere destek odasında verilen eğitime ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Plunkett, M. & Kronborg, L. (2011). Learning to be a teacher of the gifted: The importance of examining opinions and misconceptions. Gifted and Talented International, 26(1), 31−46.
  • Renzulli, J.S. (2012). Reexamining the role of gifted education and talent development for the 21st century: a four-part theoretical approach. Gifted Child Quarterly, 56 (3), 150 –159.
  • Renzulli, J.S. Reis, S.M. (2004). Identification of students for gifted and talented programs. California:Corwin Press.
  • Sak, U. (2011). Üstün yetenekliler eğitim programları modeli (ÜYEP) ve sosyal geçerliliği. Eğitim ve Bilim, 36 (161), 213-229.
  • Serin, M. K. ve Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 155-169.
  • Sürmeli, V. (2015). Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrenciler hakkındaki farkındalık düzeyleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıseven, I. (2016). Öğretimde Plan. Tuğba Yanpar Yelken ve Cenk Sayın (Ed.) Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s. 43-76). Ankara: AnıYayıncılık.
  • Tortop, H. S. ve Dinçer, S. (2016). Destek eğitim odalarında üstün/özel yetenekli öğrencilerle çalışan sınıf öğretmenlerinin uygulama hakkındaki görüşleri. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 11-28.
  • Tortop, H.S. (2014). Examining the effectiveness of the in-service training program for the education of the academically gifted students in Turkey: a case study. Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness, 2(2), 67-86.
  • Ülger, B.B., Uçar, S. ve Özgür, İ. (2014). İdareci, öğretmen ve öğrencilerin bakış açısından Bilim Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Eğitimi Programı. İlköğretim Online, 13(3), 1098-1121.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Etkinlik Tasarlamada-Uygulamada Karşılaştıkları Güçlükler Ve Eğitime İlişkin Görüşleri

Year 2019, Volume: 7 Issue: 5, 27 - 36, 07.10.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.506421

Abstract

Araştırmanın amacı;
destek eğitim odalarında görev alan sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli
öğrenciler için etkinlik tasarlamada ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklerin
ve eğitim sonrası görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel ve nicel
verilerin bir arada toplandığı, analiz edildiği ve yorumlandığı betimsel
araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 34 sınıf
öğretmeni oluşturmuştur. Anketten elde edilen bulgularda, etkinliklerin destek
eğitim odalarında uygulanmasında ilk sırada süre yetersizliği gelmektedir. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin etkinlik hazırlamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin
bulgular incelendiğinde ise; öğrencilerin yansıtıcı ve eleştirel düşünme
becerilerini geliştirecek etkinlikler bulmada güçlükler yaşandığı saptanmıştır. 

References

  • Baykoç Dönmez, N. (2011). Üstün ve özel yetenekli çocuklar ve eğitimleri. (Ed: N. Baykoç Dönmez), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bedur, S., Bilgiç, N. ve Taşlıdere, E. (2015). Özel (üstün) yetenekli öğrencilere sunulan destek eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12-1(23), 159-175.
  • Berman, K. M., Schultz, R.A. ve Weber, C.L. (2012). A lack of awareness and emphasis in preservice teacher training preconceived beliefs about the gifted and talented. Gifted Child Today, 35(1), 18-26.
  • Briley, M. F. (1990). A comparative study of student achievement, program delivery, and teacher training in a gifted program, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). College of William and Mary School of Education, Williamsburg Virginia.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (24. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carly, L. (2009). Teachers' attitudes towards the gifted: the importance of professional development and school culture. Australasian Journal of Gifted Education, 18(2), 32-42.
  • Çağlar, N. (2017). İlköğretim kurumlarındaki "Destek eğitim odası (DEO)" uygulamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çamdeviren, Ş. (2014). Bilim ve sanat merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Den-Mo, T. Ve Yew-Sheng, S. (1997). Gifted education in Taiwan: services, problems and challenges. Annual Convention of the Council for Exceptional Children, 1(22), 8-13 April, Salt Lake.
  • Easton, V., Gaffney, J.S. ve Wardman, J. (2016). "I need to do better, but I don't know what to do": primary teachers' rxperiences of talented young writers. Australasian Journal of Gifted Education, 25(2), 34-51.
  • Fraser-Seeto, K.T. (2013). Pre-service teacher training in gifted and talented education: An Australian perspective. Journal of Student Engagement: Education Matters, 3(1), 29-38.
  • Fraser-Seeto, K.T., Howard, S.J. ve Woodcock, S. (2015). An investigation of teachers’ awareness and willingness to engage with a self-directed professional development package on gifted and talented ducation. Australian Journal of Teacher Education, 40(1), 1-14.
  • Gross, M. U. M. (1994). Changing teacher attitudes to gifted students through inservice training. Gifted and Talented International, 9(1), 15-21.
  • Hon Ming, MA. (2010). Gifted education in Hong Kong: perceptions of teachers, parents and experts, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of Technology Sydney, Faculty of Arts & Social Sciences, Australia.
  • Kazu, İ. Y. ve Şenol, C. (2012). Üstün yetenekliler eğitim programına ilişkin öğretmen görüşleri (BİLSEM örneği). e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 13-35.
  • Khan, M., Muhammad, N., Ahmed, M., Saeed, F. ve Khan, S.A. (2012). Impact of activity-based teaching on students’ academic achievements in physics at secondary level. Academic Research International, 3(1), 146-156.
  • Kontaş, H. ve Yağcı, E. (2016). Bilsem öğretmenlerinin program geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin geliştirilen programın etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 902-923.
  • Kuyumcu, Z. (2011). Bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve uygulanması sürecinde öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm öneriler, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küpçü, A.R. (2012). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 175-206.
  • Lassig, C. (2009). Teachers’ attitudes towards the gifted: The importance of professional development and school culture. Australasian Journal of Gifted Education, 18 (2), 32-42.
  • McCoach, D.B. (2007). What predicts a teachers’ attitudes towards the gifted?. Gifted Child Quarterly, 51(3), 246-255.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2007). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Erişim adresi: http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/18101802_bilimvesanatmerkezleriynergesi.pdf
  • Nar, B. (2017). Üstün / özel yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulaması: Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N. ve Aydın, S. (2013). Bilim ve Sanat Merkezleri: mevcut durumları, sorunları ve çözüm önerileri. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 78-96.
  • Pemik, K. (2017). Özel yetenekli öğrencilere destek odasında verilen eğitime ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Plunkett, M. & Kronborg, L. (2011). Learning to be a teacher of the gifted: The importance of examining opinions and misconceptions. Gifted and Talented International, 26(1), 31−46.
  • Renzulli, J.S. (2012). Reexamining the role of gifted education and talent development for the 21st century: a four-part theoretical approach. Gifted Child Quarterly, 56 (3), 150 –159.
  • Renzulli, J.S. Reis, S.M. (2004). Identification of students for gifted and talented programs. California:Corwin Press.
  • Sak, U. (2011). Üstün yetenekliler eğitim programları modeli (ÜYEP) ve sosyal geçerliliği. Eğitim ve Bilim, 36 (161), 213-229.
  • Serin, M. K. ve Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 155-169.
  • Sürmeli, V. (2015). Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrenciler hakkındaki farkındalık düzeyleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tanrıseven, I. (2016). Öğretimde Plan. Tuğba Yanpar Yelken ve Cenk Sayın (Ed.) Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s. 43-76). Ankara: AnıYayıncılık.
  • Tortop, H. S. ve Dinçer, S. (2016). Destek eğitim odalarında üstün/özel yetenekli öğrencilerle çalışan sınıf öğretmenlerinin uygulama hakkındaki görüşleri. Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 11-28.
  • Tortop, H.S. (2014). Examining the effectiveness of the in-service training program for the education of the academically gifted students in Turkey: a case study. Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness, 2(2), 67-86.
  • Ülger, B.B., Uçar, S. ve Özgür, İ. (2014). İdareci, öğretmen ve öğrencilerin bakış açısından Bilim Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Eğitimi Programı. İlköğretim Online, 13(3), 1098-1121.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sibel Cengizhan 0000-0001-5862-2927

Publication Date October 7, 2019
Acceptance Date February 12, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 5

Cite

APA Cengizhan, S. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Etkinlik Tasarlamada-Uygulamada Karşılaştıkları Güçlükler Ve Eğitime İlişkin Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(5), 27-36. https://doi.org/10.18506/anemon.506421

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.