Bu çalışmada, Atatürk tarafından John Dewey’ye hazırlatılan “Türkiye Maarifi Hakkında Rapor” ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “2023 Eğitim Vizyonu Belgesi” arasında kullanılan kavramlar açısından benzerlikler ve farklılıklar nitel araştırmanın belge analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmacılar belgeleri inceledikten ve ilgili kavramlardan temalara ulaştıktan sonra ana başlıklara ulaşmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğreneni merkeze alan öğrenci odaklı bir yaklaşım, yaparak ve yaşayarak öğrenme ve öğretmen yetiştirme her iki belgenin ortak temaları olarak ortaya çıkmıştır. Dewey’nin raporunda temel eğitim ve eğitimin o yöreye özgü niteliklere sahip olması önemsenmiştir. MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde ise teknoloji ve eğitim arasında bağ kurulmuş ve okul yöneticiliğinin meslekleşmesi ön plana çıkmıştır. Bununla birlikte, köy enstitülerinin kurulmasının Dewey’in raporunun en önemli sonucu olduğu düşünülmektedir
Dewey Türk Maarifi Hakkında Rapor 2023 Eğitim Vizyon Belgesi Öğrenci Merkezli Eğitim Köy Enstitüleri
This study examines the similarities and differences between “The Report on Turkish Education System” administered by John Dewey appointed by Atatürk, and 2023 Educational Vision Document” administered by Ministry of Education via document analysis. After analyzing the documents and identifying the sub-themes, the researchers organized the main themes. According to the findings, ‘student-centered education, experiential learning, and teacher education’ were the common points. Dewey’s report emphasized the basic level of the education and the qualified and locally well-defined instructional processes. “2023 Educational Vision Document” by Ministry of Education indicated that technology and education should be linked and the school administration was proposed as a profession. Considering Dewey’s report, “village institutions” were thought to be the apparent result of his report.
Dewey 2023 Educational Vision Document Village Institutions Student-centered Education The Report on Turkish Education System
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2020 |
Acceptance Date | June 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.