Kurumsal girişimcilik, rekabet avantajı oluşturmak ve bunu korumak açısından önemli bir araçtır. Kurumsal girişimcilik son senelerde araştırmacıların dikkatini çekmiştir. Buna rağmen kurumsal girişimcilik – ürün inovasyonu bağlantısıyla ilgili az sayıda çalışma bulunmaktadır. Ürün inovasyonunun yeni piyasaların oluşumu ve buna bağlı olarak inovasyonu sunan şirkete rekabet avantajı kazandırması özellikleri bilinmektedir. Bu derlemenin amacı, kurumsal girişimciliği ürün inovasyonuyla bağdaştırmaktır. Bu bağlamda amaçlanan, literatürde yer alan çalışmalardan yola çıkarak bu iki unsuru bağdaştıran bir çerçevenin ortaya çıkmasıdır. Bu derlemenin sonuçlarının hem kuramsal hem de uygulamasal çıkarımları vardır.
Corporate entrepreneurship is an important tool for creating and keeping competitive advantage. In the past decades, the interest of researchers in corporate entrepreneurship increased. Nevertheless, little has been written on the corporate entrepreneurship – product innovation nexus. It is a known fact that product innovations may create new markets and corresponding competitive advantages for firms. This review aims to reconcile corporate entrepreneurship with product innovation. The purpose of this review is therefore to provide an integrated framework of product innovation and corporate entrepreneurship based on recent findings. The results have both theoretical and practical implications.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2021 |
Acceptance Date | March 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.