Bu makalede, Türkiye’de yoksul gençler üzerine yapılan araştırmaların, batılı örnekleri ile bir karşılaştırılması yapılacaktır. Genç nüfusun yoğun olduğu ve yoksulluğunda her geçen gün arttığı Türkiye’de yoksul gençlerin sorunlarına yönelik araştırmalar ve bu sorunlar için üretilen politikalar önemlidir. Gençlik araştırmaları batıda oldukça yol almıştır. Ama günümüzde yapılan araştırmalar öncülerinden birkaç noktada ayrılırlar. Birincisi daha öncekiler ağırlıkla okul eksenli araştırmalarken, şimdikiler gençliğin sorunlarını daha geniş bir platformda ele almaktalar. İkincisi, şimdiki çalışmaların büyük çoğunluğu gençlerin araştırmaya aktif katılımını sağlamaya çalışmaktadır. Üçüncü olarak gençlerin aktif katılımının yanında gençlerle ilgili resmi veya gayri resmi kuruluşların kendi aralarında ve de muhatap oldukları gençlerle işbirliğinin yollarını araştırmaktadırlar. Bütün bu öncelikler özel olarak gençlik araştırmalarında, daha genel olarak sosyal bilimlerin kapsamına giren araştırmalarda değişik metodolojilerin geliştirilmesine ve kullanılmasına olanak sağlamıştır. Bu özellikleri taşıyan araştırmalar Avrupa Birliği ülkelerinde son yıllarda oldukça fazla yapılmaktadır. Araştırmaların kapsam ve konu bakımından zengin olduğunu söylemeliyiz. Birçok farklı toplumsal yerlerden gelen gencin yetişkinliğe geçiş evresinde yaşam koşullarını daha detaylı anlamak ve bu çerçevede bu gençlerin olası sorunlarına onların da katılımıyla en iyi ve en verimli çözümleri bulmak bu araştırmaların temel amaçlarından sayılabilir. Böylelikle gençlerin sağlıklı bir yetişkinliğe geçiş sürecini yaşamalarının önünü açmak esas alınmıştır. Özellikle de risk altında yaşayan, dışlanmış, dezavantajlı gençlerin sorunlarına ilişkin yapılan araştırmalar dikkat çekicidir. Temel sayıtlı, bu gençlerin rahat bir yetişkinliğe geçiş tecrübesi yaşamaları onların birey olarak dışlanmışlıktan ve dezavantajlı yaşam koşullarından kurtulması anlamına gelebilir. Ülkemizde ise gençlik araştırmaları henüz bu kadar olmasa da yapılmaktadır. Dışlanmışlık ve yoksulluk araştırmalarının da gençler yan konusu olabilmişlerdir. Çoğu gençlik araştırmasının metodolojisi gençlerin aktif katılımını pek özendirir nitelikte değildir. Dahası çözüm önerileri kısmında farklı aktörleri (gençler, yerel yönetimler, STK’lar, vs.) bir araya anlamlı ve verimli bir biçimde getirdiklerini de söylemek güçtür
In this article, there will be a comparison between the studies about poor young people in Turkey and their western counterparts. It is especially important to study the poor young people and work on some policies in a country with a sizeable young population and severe poverty, such as Turkey. The young people have been studied for a very long time in the west. However, contemporary studies are different from the others in several points. First of all, prior studies usually focused on education issues, while the new ones discussed the youth issues on a wider platform. Secondly, most of the current works is about the active participation of the young people. Thirdly, these studies have focused on the ways of cooperation between the institutions and the young people to develop some policies. All these attempts help to improve new methodologies not only in youth studies, but in social science in general. This type of studies has been done intensively in the European Union. Indeed, European studies have been rich both in content and subject. The main aim of these studies is to understand the nature of transition of the young people with various social backgrounds to adulthood and to find the best and productive solution to the young people’s problem in this stage with their active participation. By doing this, the suitable policies will be developed to help the young people in their transition. Especially the studies on disadvantaged, excluded and vulnerable young people have been gain a firm ground. The basic assumption behind these researches is to help the disadvantaged and excluded young people to integrate into society when they became an adult. In Turkey, on the other hand, the youth studies have been a new area. The young people are only referred indirectly in the poverty studies. Most of the existing studies do not give any concrete suggestion about the way to encourage active participation of the young people. In fact, it is difficult to say that they found a way to bring different actors such as local governments, NGOs and young people together to develop policies
Other ID | JA57KM96CN |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Submission Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 23 |
Antropoloji’de yayımlanan makaleler ve diğer yazıların tümünün yayın hakkı Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) altında lisanslanmıştır. Yani yayımlanan makale ve diğer muhtelif yazılar, başka yayınlarda ancak uygun referans gösterilerek, lisansa bağlantı sağlanarak, değişiklik yapıldıysa belirtilerek ve ticarî amaç gütmeyerek kullanılabilirler. Kısaca yazar(lar) veya okuyucu(lar) herhangi bir maddî çıkar gözetmeksizin, Antropoloji’deki yayınları basılı ve/veya elektronik olarak çoğaltmakta ve/veya yaymakta özgürdürler. Bu durum yine de lisans sahibi olarak Antropoloji’nin sizi ve çalışmanızı onaylayacağı anlamına gelmek zorunda değildir.
Budapeşte Açık Erişim Girişimi