SOLAR SYSTEM AND BEYOND-A SPACE PUZZLE: AN ACTIVITY DESIGNED WITH QR CODES
Yıl 2017,
Cilt: 1 Sayı: 2, 75 - 82, 30.12.2017
Belgin Yılmaz
,
Doç. Dr. Sedef Canbazoğlu Bilici
Öz
The study aimed to
provide information on games designed with QR codes. QR codes are becoming more
prevalent in educational settings. The study focused on contributing to the
literature on usage of QR codes in science education. In total, four games were
designed with QR codes in line with the objectives of the unit “Solar System
and Beyond: A Space Puzzle”. The games were played with groups formed by 28
students. The student group was composed of 19 males and 9 females. The
students reported their views on the games on their science journals following
each week’s game. Students’ reports on their journals revealed that students
felt curious about the questions hidden in the QR codes. Students also had fun
being exposed to the games through the QR codes. The study illustrated
suggestions on the usage of QR codes in science education that can be helpful
for researchers, practitioners and teachers.
Kaynakça
- Çataloğlu, E. ve Ateşkan, A. (2014). QR (Quick Response) kodunun eğitim ve öğretimde kullanımının örneklenmesi. İlköğretim Online, 13(1), 5-14.
- Ercan, F., Taşdere, A., Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
- Göncü, Ö. (2013). İlköğretim 5.ve 7. Sınıf öğrencilerinin astronomik konularındaki kavram yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
- Karahan, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2017). QR kodların fen eğitimine entegresyonu: Öğretmen görüşleri ve öneriler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Dergisi, 11(1), 433-457.
- Kurnaz, M.A. (2007). Yıldız, kuyruklu yıldız ve tamımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 251-264.
- Law, C., & So, S. (2010). QR codes in education. Educational Technology Development and Exchange, 3(1), 85-100.
- Rouillard, J. (2008). Contextual QR codes. Proceedings of the Third International Multi Conference on Computing in the Global Information Technology. ICCGI 2008. July 27 - August 1, 2008 -Athens, Greece.
- Stover, S., & Saunders, G. (2000). Astronomical misconceptions and the effectiveness of science museums in promoting conceptual change. Journal of Elementary Science Education, 12(1), 41-52.
- Susono, H., & Shimomura, T. (2006). Using mobile phones and QR codes for formative class assessment: Current Developments in Technology-Assisted Education, 2, 1006-1010.
QR KODLAR İLE TASARLANMIŞ GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ, UZAY BİLMECESİ ETKİNLİĞİ
Yıl 2017,
Cilt: 1 Sayı: 2, 75 - 82, 30.12.2017
Belgin Yılmaz
,
Doç. Dr. Sedef Canbazoğlu Bilici
Öz
Bu çalışmada günlük hayatımızda hızla
yaygınlaşan QR kodlar ile tasarlanan oyunlar hakkında bilgi verilerek, bu
teknolojilerin fen eğitim-öğretim sürecinde kullanımına ilişkin alanyazına
katkı sağlama amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 7. Sınıf “Güneş Sistemi ve
Ötesi; Uzay Bilmecesi” ünitesinde yer alan kazanımlara yönelik QR kodlar ile
dört oyun tasarlanmıştır. 28 Öğrencinin (19 Erkek, 9 Kız) katıldığı oyunlar
gruplar halinde oynanmıştır. Öğrenciler oyunlara ilişkin görüşlerini her hafta
oyundan sonra yazdıkları fen günlüklerine belirtmişlerdir. Fen günlükleri
incelendiğinde; öğrencilerin QR kodlar ile tasarlanan oyunlarda soruların
kodlarda gizli olmasının kendilerinde merak uyandırdığı ve eğlenceli buldukları
ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma da QR kodların fen eğitim-öğretim sürecinde
kullanımına ilişkin sunulan önerilerin, bu alanda çalışmak isteyen araştırmacı
ve öğretmenlere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Kaynakça
- Çataloğlu, E. ve Ateşkan, A. (2014). QR (Quick Response) kodunun eğitim ve öğretimde kullanımının örneklenmesi. İlköğretim Online, 13(1), 5-14.
- Ercan, F., Taşdere, A., Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
- Göncü, Ö. (2013). İlköğretim 5.ve 7. Sınıf öğrencilerinin astronomik konularındaki kavram yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
- Karahan, E. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2017). QR kodların fen eğitimine entegresyonu: Öğretmen görüşleri ve öneriler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Dergisi, 11(1), 433-457.
- Kurnaz, M.A. (2007). Yıldız, kuyruklu yıldız ve tamımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 251-264.
- Law, C., & So, S. (2010). QR codes in education. Educational Technology Development and Exchange, 3(1), 85-100.
- Rouillard, J. (2008). Contextual QR codes. Proceedings of the Third International Multi Conference on Computing in the Global Information Technology. ICCGI 2008. July 27 - August 1, 2008 -Athens, Greece.
- Stover, S., & Saunders, G. (2000). Astronomical misconceptions and the effectiveness of science museums in promoting conceptual change. Journal of Elementary Science Education, 12(1), 41-52.
- Susono, H., & Shimomura, T. (2006). Using mobile phones and QR codes for formative class assessment: Current Developments in Technology-Assisted Education, 2, 1006-1010.