Projeye
dayalı öğrenme sürecinin pek çok açıdan öğrenmeye ve çeşitli beceriler
kazanılmasına ilişkin katkıları bilinmektedir. Bu sürecin yansımalarının
öğrenci günlükleri ile belirlenmesi ise çalışmanın temel çıkış noktasıdır. Araştırmanın amacı, “Bir Hareket Zinciri
Oluşturma” projesi süresince tutulan günlüklerden yola çıkılarak, projeye
dayalı öğrenmenin yararlarını tespit etmektir. Çalışmada, projede yer alan
öğrencilerden, proje çalışması boyunca günlük tutmaları, yaşadıklarını,
hissettiklerini süreç boyunca yaptıklarını not almaları istenmiştir. Çalışma, X
üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 3. sınıfında bulunan Fen
Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersi kapsamında sekiz haftalık bir sürede
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 37’si kız, 14’ü erkek olmak üzere
toplam 51 öğrenci oluşturmuştur. Veri kaynağı olarak günlükler kullanılmış ve
doküman incelemesi yapılmıştır. Günlüklerden elde edilen veriler içerik analizi
yapılarak kodlar ve temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
günlüklerinde yer alan ifadelerin; kazanımlar, farkındalık, duygular ve
olumsuzluklar olmak üzere dört tema altında toplandığı bulunmuştur. Ayrıca,
öğrencilerin, projeye dayalı öğrenmede en çok yeni fikirler üretme, fikir
alışverişinde bulunma, bir işi başarma
duygusunu yaşama, mutlu ve heyecanlı hissetme gibi yararlarından bahsettikleri
tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda sınıf içi etkinliklerde projeye
dayalı öğrenmeye daha çok yer verilmesi önerilmektedir.
Process
of project-based learning is known that it gains plenty of contributions on
learning and various skills. To define the reflection of this process with
students' journals is the main point of the current study. The purpose of this
research is to determine the benefits of the project based learning through
journals which were used during the "Creating a Motion Chain"
Project. In this study, the students who were in this project were asked to
note that they had kept journals during their project to reflect their
experiences, feelings. The study was conducted within eight weeks, in the
course of the Science Teaching Laboratory Activities II, which is in the third
year of Science Education Teacher Program at X University. The participants in
the study consisted of 51 (37 female and 14 male) university students. Journals
were used as data collection tools and technique of document analysis was
conducted. Codes and themes were composed of analyzing the data obtained from
the journals. Results of this study showed that students’ statements were
categorized in four themes as learning outcomes, awarness, emotions and
negativenesses. In addition, students mentioned that the benefits of project
based learning as moslty produce ideas, exchange of ideas, feel the sense of
achievement, feel happy and excited. It is suggested that course activities
should be included project-based learning more
in line with these results.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |